اشکان دژاگه به دادگاه CAS می رود

اشکان دژاگه که برای گرفتن مطالباتش از تیم العربی قطر به فیفا شکایت کرده بود، حالا باید اسناد و مدارکش را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارائه کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ اشکان دژاگه هافبک و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در مردادماه ۱۳۹۳ با قراردادی قابل توجه از تیم فولام انگلیس راهی العربی قطر شد. ملی پوش ایران در العربی روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرد و به خاطر کارشکنی های بعضی از اعضای این باشگاه در نهایت در مهرماه ۱۳۹۵ از این تیم جدا شد؛ آنهم در حالی که دو فصل دیگر با این تیم قرارداد داشت.

اختلاف العربی با دژاگه زمانی عملی شد که این باشگاه بدون آنکه به صورت رسمی بازیکن ایرانی خود را کنار بگذارد، اقدام به جذب بازیکنان خارجی دیگر کرد. به این ترتیب تعداد بازیکنان خارجی العربی به عدد پنج رسید در حالی که سهمیه خارجی‌ها، چهار بازیکن بود.

ریشه این اختلاف هم به باخت تیم ملی فوتبال قطر مقابل ایران بازمی‌گشت. زمانی که قطر در مرحله انتخابی جام جهانی در تهران مقابل تیم ملی فوتبال ایران شکست خورد، «بن جبر» یکی از مدیران باشگاه العربی پس از پایان این بازی در جمع همکارانش از عزم خود برای اخراج دژاگه به رغم مشکلات مالی العربی و خسارت سنگینی که باید به او پرداخت کنند خبر داد.

در نهایت و با شروع آن فصل از مسابقات لیگ ستارگان، «خیلفه بن حمد» رئیس وقت باشگاه العربی قطر درباره وضعیت دژاگه اعلام کرد: «توافقات نهایی برای جدایی اشکان دژاگه از تیم انجام شد و لوئیس خیمنز به عنوان سهمیه آسیایی ما جایگزین او می شود.»

به نظر می رسد جدایی دژاگه از العربی چندان با توافق و دوستانه هم نبوده است چرا که کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بی سر و صدا به فیفا شکایت کرد و حکم محکومیت باشگاه قطری را گرفت.

هرچند خبر شکایت دژاگه از العربی رسانه ای نشد اما حالا با برگزاری جلسه دادگاه حکمیت ورزش (CAS) با شکایت باشگاه العربی، می توان به این نتیجه رسید که دژاگه نیمی از راه گرفتن غرامت سنگین خود از این باشگاه را طی کرده است.

جلسه دژاگه و العربی در CAS قرار است روز ۱۱ تیرماه (۱ جولای) برگزار شود؛ هرچند که از مطالبات دژاگه و مبلغ مدنظر او برای گرفتن غرامت جزئیاتی در دست نیست.

دیدگاه تان را بنویسید