چه طور تارت توت فرنگی درست کنیم؟/ آموزش تصویری

در این مطلب طرز تهیه تارت توت فرنگی را برای شما آماده کرده ایم.

لینک کوتاه کپی شد
 

به گزارش جی پلاس، تارت یکی از دسرهای محبوب است که با میوه‌های تازه و کرم کاستارد (پاتیسیر) پر می‌شود. اولین بار اواسط قرن ۱۶ میلادی بود که تارت را با الهام از شیرینی «پای» تهیه کردند. تارت شباهت زیادی به پای دارد؛ با این تفاوت که روی پای را پس از پر کردن، با یک لایه خمیر می‌بندند، اما تارت پس از پر شدن با مواد به همان شکل سرو می‌شود.

تارت توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین انواع تارت در تمام دنیا است. بهترین تارت توت فرنگی را فرانسوی‌ها تهیه می‌کنند. ترکیب طعم خاص توت فرنگی با طعم لطیف کرم کاستارد در این تارت، به طرز شگفت‌انگیزی لذت‌بخش است.

با آموزش تصویری و نکاتی که به شما یاد می‌دهیم، می‌توانید یک تارت توت فرنگی خوشمزه و تابستانی بپزید و دوستان و خانواده‌ی خود را شگفت‌زده کنید.

 

تارت توت فرنگی

 

مواد لازم برای تهیه تارت توت فرنگی (برای ۶ نفر)

  • آرد سفید شیرینی‌پزی (نول): ۲ پیمانه
  • شیر سرد: ۲ پیمانه
  • پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر: یک‌سوم پیمانه
  • زرده تخم مرغ: ۳ عدد
  • کره: ۳۰ گرم
  • کره سرد خرد شده: ۱۲۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • توت فرنگی: ۷۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • آب یخ: ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه تارت توت فرنگی

 

تارت توت فرنگی

 

۱.ابتدا باید کرم کاستارد را تهیه کنید. برای این کار ۲ عدد از زرده‌های تخم مرغ را با شکر مخلوط، سپس نشاسته ذرت را روی آن الک و در نهایت ۵ قاشق از شیر سرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا ترکیب آن‌ها کاملا یکدست و روان شود.

 

تارت توت فرنگی

 

۲.در ادامه مابقی شیر را هم کم کم به کرم اضافه کنید و هم بزنید. سپس مایه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به هم زدن مداوم ادامه دهید تا کرم شما غلیظ شود.

 

تارت توت فرنگی

 

۳. وقتی کرم کاستارد به غلظت رسید، ۳۰ گرم کره و نیمی از وانیل را هم به آن اضافه کنید. سپس روی کرم را با سلفون بپوشانید تا رویه نبندد. بعد از این که کرم کاملا خنک شد، خامه را به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

 

تارت توت فرنگی

 

۴.آرد، پودر قند، نمک، کره سرد خرد شده و مابقی وانیل را در غذاساز بریزید و هم بزنید تا کره کاملا به خورد آرد برود. می‌توانید این کار را با پشت چنگال هم انجام دهید، اما دقت کنید که کره به هیچ عنوان نباید ذوب و گرم شود. ترجیحا بهتر است کره با دست هم تماس پیدا نکند.

 

تارت توت فرنگی

 

۵.یک عدد زرده تخم مرغ (ترجیحا خنک) و یک قاشق غذاخوری از آب یخ را به خمیر اضافه کنید و هم بزنید. سپس مابقی آب یخ را کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر مانند تصویر منسجم شود. ممکن است به میزان کمتر یا بیشتری آب احتیاج باشد، پس آن را کم کم و با احتیاط اضافه کنید.

خمیر تارت اصلا نیاز به ورز دادن ندارد. تنها باید آن را در نایلون قرار دهید و ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

 

تارت توت فرنگی

 

۶.خمیر را بین دو لایه کاغذ روغنی باز و به کمک وردنه به قالب مخصوص تارت منتقل کنید. بخش‌های اضافی خمیر را از دور قالب ببرید و با آن قسمت‌های خالی را بپوشانید. کف تارت را مانند تصویر با استفاده از چنگال سوراخ کنید.

خمیر تارت را باید قبل از اضافه کردن مواد روی آن، بپزید. برای این که خمیر هنگام پخت در فر پف نکند، یک لایه کاغذ روغنی روی آن قرار دهید و با نخورد یا لوبیا سطح تارت را بپوشانید. حالا به مدت ۲۰ دقیقه تارت را در فری که از قبل گرم کرده‌اید، با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بپزید. سپس نخودها و کاغذ روغنی را بردارید و ۱۰ دقیقه دیگر زمان پخت به آن بدهید تا کاملا بپزد و طلایی شود.

 

تارت توت فرنگی

 

۷.اجازه دهید نان تارت خنک شود؛ سپس آن را با کرم کاستارد (پاتیسیر) پر کنید.

 

تارت توت فرنگی

 

۸.روی تارت را با توت فرنگی تزئین و آن را سرو کنید. نوش جان!

دیدگاه تان را بنویسید