اگر شما هم به بازار جذاب ساعت هوشمند علاقه مند شدید، حتما این نکات را بخوانید

این که چه مقدار به ابزارهای پوشیدنی علاقه مند باشید یا به نظرتان مفید بیاید کاملا بستگی به اولویت های شما دارد، اما در اینجا در ارتباط با ساعت های هوشمند نکاتی را برای شما گردآوری کرده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، وقتی نخستین نمونه‌های ساعت‌های هوشمند معرفی شدند تقریبا همه مردم باور داشتند این محصولات آینده‌ای ندارند. هیچکس حاضر نبود برای این محصولات بی‌فایده که تقریبا هیچ امکاناتی نداشتند، هزینه کند. بنابراین به نظر می‌رسید این بازار در حال شکل‌گیری به سرعت نابود می‌شود. اما این اتفاق رخ نداد و با ورود تولیدکنندگان شناخته‌شده‌ای مانند اپل و سامسونگ، ساعت‌های هوشمند در کنار مچ‌بندهایی که هر روز جذاب‌تر می‌شدند، آهسته آهسته راه خودشان را پیدا کردند تا خرید آن‌ها به یک اولویت تبدیل شود.

ساعت‌ هوشمند و مچ‌بند هوشمند محصولاتی هستند که در ظاهر شبیه به ساعت‌های مچی و دستبندها هستند اما با کمک سخت‌افزار قدرتمندی که دارند، به گجت‌های متفاوتی تبدیل شده‌اند. این محصولات مدرن در چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند و همین هم باعث شده کارایی آن‌ها از شمردن قدم‌های کاربران به رد یا پاسخ تماس‌های تلفنی و حتی اتصال به اینترنت تبدیل شود. با ورود تولیدکنندگان گوناگون، بازار ساعت‌های هوشمند هم تغییرات بسیاری را تجربه کرده تا خرید یک محصول ایده‌آل به یک تصمیم دشوار تبدیل شود.

اگر قصد خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند را دارید، این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا با توجه به میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بهترین محصول ممکن را خریداری کنید.

 

مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band ۴ Global

 

قیمت: حدود ۴۵۰.۰۰۰ تومان

مانند بازار بسیاری از محصولات هوشمند و الکترونیکی، در بازار مچ‌بندها هم شیائومی حضور پررنگی دارد. مچ‌بند Mi Band ۴ با قیمت مناسب و امکانات قابل قبولی که دارد به یک گجت به‌صرفه تبدیل می‌شود که نیازهای اولیه کاربران را برآورده می‌کند. صفحه نمایش ۰.۹۵ اینچی این مچ‌بند به رزولوشن ۱۲۰ در ۲۴۰ مجهز شده و تا ۵۰ متر به سقوط در آب مقاوم است. اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید نگران نباشید چون این مچ‌بند شیائومی توانایی تنظیم با سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی‌اواس را دارد. بزرگ‌ترین ویژگی Mi Band ۴ باطری آن است که براساس ادعای تولیدکننده با یک بار شارژ کامل تا ۲۰ روز کار می‌کند.

این مچ‌بند هوشمند به شتاب سنج سه‌محوره و ژیروسکوپ سه‌محوره مجهز شده تا با همراهی این دو سنسور قدرتمند همه قدم‌های شما را به درستی بشمارد. نه تنها در پیاده‌روی بلکه در شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن هم می‌توانید روی اطلاعات نسل چهارم مچ‌بندهای شیائومی حساب باز کنید. با این حال انتظار ثبت دقیق اطلاعات را نداشته باشید. فراموش نکنید که هنگام خرید این مچ‌بند مدل Global را خریداری کنید تا در استفاده از آن با زبان چینی مواجه نشوید.

 

مچ‌بند هوشمند آنر مدل Band ۵ Global

 

قیمت: حدود ۵۰۰.۰۰۰ تومان

آنر به عنوان تولیدکننده تلفن‌های هوشمند از مدتی پیش وارد بازار مچ‌بندها هم شده و نسل پنجم آن‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. صفحه نمایش این مچ‌بند هم ۰.۹۵ اینچ و از تکنولوژی AMOLED است و توانایی تطبیق با سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس را دارد. نمایشگر باکیفیت آن در کنار حسگر ضربان قلب رابط کاربری تحسین‌برانگیزی را به نمایش می‌گذارد. اگر از مشکلات زبان فارسی روی مچ‌بندهای شیائومی اطلاع دارید، باید بدانید Band ۵ آنر از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. مانند بسیاری از مچ‌بندهای هوشمند، این گجت هم توانایی شمارش قدم‌ها و سایر فعالیت‌های ورزشی را دارد.

براساس ادعای آنر، این مچ‌بند هوشمند با هر بار شارژ کامل‌ حدود دو هفته کار می‌کند. با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد اگر به استفاده همه‌جانبه از آن عادت کنید شاید به سختی یک هفته شما را همراهی کند. این محصول آنر مانند بسیاری از مچ‌بندهای هوشمند توانایی اتصال به تلفن هوشمند را هم دارد.

 

مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

 

قیمت: حدود ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

این مچ‌بند هوشمند اگرچه شباهت زیادی با ساعت‌های هوشمند دارد اما بیشتر روی ویژگی‌های مچ‌بندها مانند ویژگی‌های ورزشی و سلامتی تمرکز کرده است. بنابراین با محصولی مواجه هستیم که با صفحه نمایش ۱.۲۸ اینچی و وزن ۳۱ گرمی‌اش ابعاد و طراحی بسیار مشابهی با ساعت‌های هوشمند دارد اما چندان هم شبیه آن‌ها نیست. دلیل آن هم این است که با یک سیستم عامل اختصاصی همراه شده تا ویژگی‌های مچ‌بندهای هوشمند را بیشتر نمایش دهد. گواهی‌نامه IP۶۸ این مچ‌بند مقاومت آن در برابر آب و رطوبت را تضمین می‌کند و باطری این محصول شیائومی این توانایی را دارد تا با یک بار شارژ کامل حدود یک ماه همراه کاربر خود باشد.

اگر به یک مچ‌بند هوشمند با شکل و شمایل ساعت‌های هوشمند نیاز دارید که همه توانایی‌های یک مچ‌بند را داشته باشد، مچ‌بند Amazfit Bip همه ویژگی‌های موردعلاقه شما را دارد و مانند بسیاری از هم‌تایانش توانایی شمارش قدم‌ها و سایر فعالیت‌های ورزشی را نیز به دست آورده تا با پشتیبانی از سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس به یک محصول ایده‌آل تبدیل شود.

 

ساعت هوشمند شیائومی مدل Mijia Quartz

 

قیمت: حدود ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان

پیش از هر چیزی باید بدانید این محصول شیائومی یک ساعت هوشمند معمولی نیست و با یک ساعت هیبریدی مواجه هستیم. ساعت‌های هیبریدی صفحه نمایش‌های الکترونیکی ندارند و بیشتر از هر ساعت دیگری، به ساعت‌های کلاسیک و قدیمی شباهت دارند. با این حال شیائومی اپلیکیشن ویژه‌ای برای هماهنگی این ساعت با تلفن‌های هوشمند آماده کرده تا هوشمندی آن را حفظ کند. شمارنده کوچکی درون صفحه این ساعت وجود دارد که قدم‌های کاربر را می‌شمارد و می‌توانید جزییات بیشتر فعالیت‌های روزمره را درون اپلیکیشن ویژه آن بررسی کنید.

با این حال این ساعت هیبریدی قابلیت شارژکردن را ندارد و از یک باطری سکه‌ای بهره می‌برد. از آن‌جایی که این محصول با کمک بلوتوث به تلفن هوشمند شما وصل می‌شود، انرژی بیشتری از دست می‌دهد. بنابراین در بهترین حالت، می‌توانید با یک باطری آن حدود ۶ ماه از همه توانایی‌های آن استفاده کنید. گواهی ضدآب این ساعت هیبریدی مقاومت آن در برابر نفوذ به درون آب تا ۳۰ متر را تضمین می‌کند.

 

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch SM-R۸۰۰

 

قیمت: حدود ۴.۱۰۰.۰۰۰ تومان

آن‌چه در چند سال اخیر به تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند کمک کرد تا مشتریان بیشتری را هدف قرار بگیرند، ایجاد یک زبان طراحی ویژه در این محصولات بود. این زبان طراحی به ساعت‌های هوشمند کمک می‌کرد تا بیشتر از قبل شبیه ساعت‌های کلاسیک و دوست‌داشتنی باشند و امکانات بیشتر آن‌ها می‌توانست طرفداران ساعت‌های اسپرت را هم جذب کند. این زبان طراحی در این ساعت هوشمند سامسونگ هم وجود دارد و به آن کمک می‌کند تا یکی از زیباترین محصولات بازار باشد.

صفحه‌نمایش این ساعت ۱.۳ اینچی به فناوری super AMOLED مجهز شده و رزولوشن صفحه نمایش آن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل است. بنابراین تصویر بسیار شفافی را به نمایش می‌گذارد. حسگرهای متعدد آن مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و شمارش ضربان قلب به کاربر کمک می‌کنند تا فعالیت‌های فیزیکی خود را بررسی کند. این ساعت به کاربرانش اجازه می‌دهد اعداد و شکل و شمایل صفحه ساعت خود را تغییر دهند و البته که از قابلیت ضدآب بهره می‌برد. حالا با محصولی مواجه هستیم که می‌تواند با بلوتوث و وای‌فای به گجت‌های گوناگون متصل شود.

 

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active۲ ۴۴mm

قیمت: حدود ۴.۴۰۰.۰۰۰ تومان

یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌تواند از همه‌فن‌حریف‌ترین محصولات بازار هم لقب بگیرد. صفحه نمایش ۱.۴ اینچی آن با فناوری super AMOLED ساخته شده و سنسورهای بی‌شماری مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، الکتروکاردیوگرام، فشارسنج، سنسور نور محیط و شمارش ضربان قلب به شما کمک می‌کنند تا همه فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی خود را ثبت کنید. برای مثال سنسور تشخیص ضربان قلب این ساعت هوشمند همیشه فعال است و از هشت فوتودیود یاری می‌گیرد.

شاید جالب باشد بدانید اپلیکیشن‌های بسیاری برای این ساعت هوشمند توسعه داده شده تا کاربران حین استفاده از آن تجربیات منحصربه‌فردی داشته باشند. این نرم‌افزارها با کمک یک پردازنده اختصاصی سامسونگ کار می‌کنند و رابط کاربری ویژه خود را یدک می‌کشند. نسل جدید گلگسی واچ‌های سامسونگ مانند بیشتر محصولات رقیب ضدآب است و با هر بار شارژ کامل می‌تواند ۲ روز همراه کاربران باشد. مدل مجهزشده به بند چرمی این ساعت با قیمتی گران‌تر هم درون بازار موجود است.

 

ساعت هوشمند اپل سری ۵  Apple Watch مدل Space Aluminum Case Sport Band

قیمت: حدود ۷.۸۰۰.۰۰۰ تومان

این که تاریخ ساعت‌های هوشمند با عرضه ساعت‌های اپل برای همیشه تغییر کرده تقریبا غیرقابل انکار است. این شرکت آمریکایی مدتی پیش از نسل پنجم ساعت‌های خود رونمایی کرد که هم‌چنان از همان طراحی ویژه این محصولات یاری می‌گیرد و بیشتر از آن که ظاهرش تغییر کند روی سخت‌افزاری تمرکز کرده که تفاوت عمده‌ای با رقبایش دارد. قاب صفحه نمایش این ساعت هوشمند از فولاد ساخته شده و صفحه نمایش آن با یاقوت مقاوم شده است. اپل در نسل پنجم به بسیاری از سنسورهای ساعت هوشمندش، قطب نما هم اضافه کرده و از فناوری صفحه نمایش همیشه روشن هم بهره می‌برد.

حافظه ۳۲ گیگابایتی این ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند تا موسیقی‌های بیشتری روی آن داشته باشید اما به نظر می‌رسد اپل هنوز نتوانسته نرم‌افزار آن را به صورت کامل بهینه کند بنابراین برخی از اپلیکیشن‌ها به آن شکلی که انتظارش را دارید، نمایش داده نمی‌شوند. با تجهیزشدن صفحه نمایش این ساعت هوشمند به فناوری «همیشه روشن» مجهز شده و به همین دلیل نباید انتظار زیادی از باطری آن داشته باشید. گزارش‌ها نشان می‌دهد تقریبا هر روز به شارژ مجدد این ساعت نیاز دارید.

دیدگاه تان را بنویسید