تغییر چهره اساسی خالق "هری پاتر" / عکس

چهره نویسنده "هری پاتر" جی‌کی رولینگ کنار همسر اولش خورخه آرانتس پرتغالی منتشر شده و با چهره امروز خالق او تفاوت اساسی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ نویسنده ۵۴ ساله انگلیسی به تازگی اعتراف کرده در دوران زندگی مشترک با آرانتس بارها آزار دیده و کتک خورده است. او در ۱۹۹۲ و در حالی که ۱۷ سال داشت، با دانشجوی پرتغالی رشته روزنامه‌نگاری ازدواج کرد و فرزندش از آن زندگی مشترک حالا ۲۶ ساله است. آن ازدواج دو سه سال بیشتر دوام نیاورد و رولینگ در ۲۰۰۱ یعنی شش سال پس از جدا شدن از آرانتس زندگی خود را با نیل ماری، پزشک اسکاتلندی آغاز کرد.

گذشته از جنجال‌هایی که اعتراف دیرهنگام نویسنده هری پاتر به داشتن تجربه خشونت خانگی به وجود آورد، آنچه در این میان بیشتر جلب توجه می‌کند دگرگونی اساسی چهره او از یک زن خانه‌دار آزاردیده به یکی از پولدارترین و مشهورترین چهره‌های دنیای ادبیات است. او که سه فرزند دارد و ساکن اسکاتلند است، سال ۲۰۱۹ حدود ۹۵۰ میلیون دلار ثروت داشت و در رده ۱۹۱ پولدارترین شهروندان بریتانیا ایستاده بود.

مهم‌ترین اثر کارنامه درخشان خانم رولینگ مجموعه کتاب‌های هری پاتر است که منبع الهام مجموعه سینمایی «هری پاتر» شدند؛ فیلم‌هایی که میلیاردها دلار در دنیا فروختند و هنوز هم از محبوب‌ترین آثار سینمایی برای کودکان و بزرگسالان به شمار می‌روند.

 

دیدگاه تان را بنویسید