طرح بازگشایی سینماهای پکن لغو شد

مقامات چین روز جمعه اعلام کردند که به دلیل ظهور سه مورد ابتلای جدید به کرونا در پکن، در زمان حاضر امکان بازگشایی سینماهای پایتخت وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ پنجشنبه گذشته اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا پس از نزدیک به دو ماه، در پکن کشف شد؛ این بیمار از ساکنان محله شیچانگ پایتخت بود که در دو هفته گذشته از شهر خارج نشده بود. روز جمعه نیز مقامات چینی در یک کنفرانس خبری از ابتلای دو شهروند از مناطق دیگر پکن به این ویروس خبر دادند.

با توجه به ظهور دوباره ویروس کرونا در پکن، مقامات خواستار تشدید تدابیر پیشگیرانه در این شهر شدند و اعلام کردند که سینماها و دیگر مکان‌های سرپوشیده باید موقتا تعطیل بمانند.

اگرچه این فرمان جدید تنها درباره پکن است اما نشان می‌دهد که مقامات چین در حال حاضر تمایلی به بازگشایی سینماها در این کشور ندارند. این فرمان به احتمال زیاد باعث می‌شود تا دیگر مناطق این کشور که در وضعیت سفید کرونا هستند نیز درباره از سرگیری کسب و کار خود دچار تردید شوند.  

سینماها در چین از اواخر ماه ژانویه به دلیل نگرانی‌ها از انتشار ویروس کرونا، تعطیل شدند؛ توقف چندماهه فعالیت‌ها تاکنون به ورشکستگی هزاران سالن سینمایی در این کشور منجر شده است. شورای دولتی جمهوری خلق چین به عنوان عالی‌ترین نهاد اجرایی این کشور روز ۸ مه (۱۹ اردیبهشت) در جلسه‌ای اعلام کرد مکان‌های تفریحی از جمله سینماها می‌توانند فعالیت خود را از سرگیرند اما از آن‌جایی که هیچ بخشنامه محلی در این باره صادر نشد، سینماها خالی و بلاتکلیف باقی ماندند.

از وضعیت سینماها در سطح بین‌المللی خبر آن که، سالن‌های سینما در کالیفرنیا پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل نگرانی‌ از شیوع کرونا، از ۱۲ ژوئن (جمعه ۲۳ خرداد) تحت تدابیر سختگیرانه بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفتند.

با وجود ادامه بحران شیوع کرونا، به دنبال تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های پیشگیرانه بهداشتی، اتخاذ تدابیر سختگیرانه و استفاده از فناوری‌های روز، سالن‌های سینما در کشورهایی چون اتریش، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، هنگ کنگ، نروژ و کره‌جنوبی نیز فعالیت خود را از سرگرفته‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید