تولید پژو ۴۰۵ بنزینی متوقف شد

خط تولید خودروی ۴۰۵ بنزین سوز در ایران خودرو خراسان رضوی به پایان کار خود رسید و این سئوال را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که کدام خودرو جایگزین می‌شود؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ امیر جعفرپور عصر امروز در مراسم پایان تولید پژو ۴۰۵ بنزین‌سوز در کارخانه ایران خودرو خراسان رضوی اظهار داشت: پژو ۴۰۵ بنزین‌سوز قدمتی طولانی دارد و از حدود ۲۷ سال پیش خط تولید آن در ایران خودرو فعال بوده و استانداردهای آن نیز در این مدت افزایش یافته است.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش استاندارد این خودرو از یورو ۲ به یورو۴ در این مدت گفت: اعمال استانداردهای جدید مانند یورو پنج و یا اعمال استانداردهای ۸۵ گانه خودرو سبب افزایش قیمت نهایی این خودرو می‌شد.

جعفرپور تصریح کرد: با توجه به جمیع این شرایط، تولید این خودرو با رعایت استانداردها مقرون به صرفه نبود؛ بنابراین تصمیم به جایگزین کردن این خودرو شد.

وی با اشاره به جایگزین‌هایی مانند کا ۱۳۲ گفت: همچنین سایر خودروها مانند پژو ۲۰۷ و یا دناپلاس نیز با تغییرات ظاهری قرار است به بازار عرضه شوند و تولید پژو پارس در کارخانه ایران خودرو خراسان جایگزین پژو ۴۰۵ می‌شود.

جعفرپور تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعات در تولید خودروهای جدید این است که در زمینه سوخت استانداردهای لازم را باید داشته باشند و در حوزه کاهش آلاینده‌ها نیز شاخص باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید