جزئیاتی درباره برگزاری آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره جزئیات برگزاری آزمون جامع دکتری و ارائه خوابگاه به دانشجویان توضیحاتی را ارائه داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سید حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره جزئیات برگزاری آزمون جامع دکتری در این دانشگاه، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم آزمون جامع دکتری را در اردیبهشت ماه برگزار کنیم و باتوجه به فراهم شدن شرایط برای تردد دانشجویان در واحدها، اعلام شده است تا دانشگاه تهران در طول تابستان به برگزاری این آزمون اقدام کند.

او افزود: در گذشته برگزاری امتحانات دانشگاه تهران به صورت متمرکز و در ایام خاص بود، اما با توجه به ملاحظاتی که در حال حاضر وجود دارد به منظور کاهش تجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، آزمون‌ها به صورت شناور برگزار می‌شوند و تمام تابستان را به برگزاری آزمون جامع دکتری اختصاص دادیم.

ارائه خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تهران هنگام برگزاری آزمون جامع دکتری

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با اشاره به اختصاص خوابگاه به دانشجویان مقطع دکتری برای برگزاری آزمون جامع اظهار کرد: از آنجایی که آزمون جامع در مدت یک الی دو روز برگزار می‌شود، دانشجویان می‌توانند برای دریافت اسکان موقت درخواست دهند. همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا امکان استفاده از خوابگاه برای آن دسته از دانشجویانی که به منظور گذراندن دروس عملی خود در تابستان وارد دانشگاه می‌شوند فراهم شود.

خوابگاه دانشجویی

زمان اتمام دروس عملی در تابستان به امکانات دانشگاه بستگی دارد

حسینی درباره زمان اتمام کلاس‌های عملی دانشجویان دانشگاه تهران در تابستان تصریح کرد: ملاحظات هر درس عملی متفاوت است. برای مثال ممکن است استادی توانسته باشد بخش‌هایی از همین دروس عملی را در سامانه به صورت مجازی برگزار کند و برای بخش‌های دیگر نیاز به حضور دانشجویان در خوابگاه داشته باشد. باتوجه به هماهنگی‌های لازم احتمال دارد ارائه دروس عملی در تابستان به صورت فشرده در طول هفته برگزار شود؛ بنابراین روند اتمام دروس عملی در تابستان بستگی به امکانات دانشگاه و آزمایشگاه دارد.

کیفیت مهم‌ترین اصل آموزش در دانشگاه تهران است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران ادامه داد: ممکن است برخی اساتید بتوانند دروس عملی تابستان را در مدت یک ماه ارائه دهند و برخی دیگر برای انجام این کار به کل تابستان احتیاج داشته باشند. کیفیت آموزش مهم‌ترین اصل در دانشگاه تهران است و نباید مورد خدشه قرار بگیرد، به همین علت اگر اساتیدی نتوانند دروس خود را به اتمام برسانند، باید آن را ناتمام اعلام کرده و ترم بعد به پایان برسانند.

نحوه حضور دانشجویان دکتری در خوابگاه‌های دانشگاه تهران

حسینی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خوابگاه به دانشجویان هنگام برگزاری آزمون جامع دکتری، اظهار کرد: معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در حال تصمیم‌گیری است تا در زمان شروع آزمون جامع دکتری بتوانیم به دانشجویان، خوابگاه اختصاص دهیم.

او افزود: اکنون در حال برنامه ریزی برای اسکان دانشجویانی هستیم که باید از رساله یا پایان نامه خود به صورت حضوری در دانشگاه دفاع کنند. پس از آن درخصوص نحوه ارائه خوابگاه به دانشجویانی که به منظور برگزاری آزمون جامع باید در دانشگاه حضور یابند، تصمیم گیری خواهیم کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره حضور دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه به منظور دفاع از رساله‌های خود گفت: تردد دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه، آزاد است و دانشجویانی که نیاز به حضور در خوابگاه دارند با ثبت نام در سامانه می‌توانند برای دریافت خوابگاه اقدام کنند. همچنین قصد داریم ارائه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که برای دفاع از پایان نامه‌های خود در دانشگاه حاضر می‌شوند، خوابگاه ارائه کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید