اعلام تاریخ مسابقات شمشیربازی زون آسیا

تاریخ مسابقات شمشیربازی زون آسیا مشخص شد و نمایندگان ایران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ با شیوع ویروس کرونا در جهان و لغو مسابقات ورزشی، جام‌های جهانی شمشیربازی نیز برگزار نشد و در حال حاضر 6 مرحله از جام جهانی‌ها باقی مانده است (یک مرحله سابر زنان، یک مرحله سابر مردان،  یک مرحله اپه زنان، یک مرحله اپه مردان، یک مرحله فلوره زنان و یک مرحله فلوره مردان) و بعد از آن مسابقات زون برگزار می‌شود.

در سابر مردان نیز یک مرحله از جام جهانی باقی مانده که رقابت بین فرانسه و روسیه است. کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان و آلمان به عنوان 4 تیم اول رنکینگ و ایران، مصر و آمریکا به عنوان تیم‌های اول قاره آسیا، آفریقا و آمریکا سهمیه خود را در بخش تیمی نهایی کردند. فرانسه و روسیه، دو کشوری که مهد شمشیربازی هستند با هم رقابت دارند و یکی از آنها در المپیک توکیو  نخواهد بود. در دور قبل المپیک نیز برای اولین بار ایتالیا در المپیک حضور نداشت.

همچنین تاریخ برگزاری آخرین مرحله زون آسیا اعلام شده است. این مسابقات از 26 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه سال 1400 برگزار می‌شود. ایران در این مسابقات در سابر و اپه و فلوره زنان و فلوره و اپه مردان شانس کسب سهمیه دارد و در این بخش‌ها نمایندگان خود را اعزام‌ خواهند کرد. ایران در سابر مردان سهمیه خود را به طور کامل کسب کرده و در زون آسیا حضور نخواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید