تمجید کارشناس AFC از قوچان نژاد و جهانبخش

روزنامه نگار بزرگترین روزنامه هلند در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به تمجید از ۲ لژیونر فوتبال ایران پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، "یرون کاپتینس" کارشناس فوتبال هلند و روزنامه نگار "تلگراف" در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش تمجید کرد.

روز جمعه سایت AFC با معرفی ۹ بازیکن آسیایی که سابقه حضور در رقابت‌های لیگ هلند را داشته اند (از جمله قوچان نژاد و جهانبخش) از کاربران خود خواست تا بهترین بازیکن آسیایی تاریخ این رقابت‌ها را انتخاب کنند.

این سایت امروز (یکشنبه) به سراغ "یرون کاپتینس" کارشناس فوتبال و روزنامه نگار بزرگترین روزنامه این کشور، رفته و نظر او را درباره بهترین بازیکن آسیایی "اردیویزه" جویا شده است.

هر چند این کارشناس هلندی پارک جی سونگ و شینجی اونو را به عنوان بهترین آسیایی‌های لیگ هلند معرفی کرد، اما در ادامه به تمجید از ۲ لژیونر فوتبال کشورمان (رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش) پرداخت و البته جهانبخش را برتر از قوچان نژاد دانست.‌

AFC در این‌باره نوشت: یکی دیگر از کشور‌هایی که در نظرسنجی (بهترین آسیایی لیگ هلند) حضور قدرتمندی دارد، جمهوری اسلامی ایران است. علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد هر ۲ در طی چند سال اخیر خود را به عنوان ستاره‌های اردیویزه اثبات کرده اند.

علیرضا جهانبخش در آلکمار

این ۲ بازیکن روی هم رفته در فوتبال هلند بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده اند و در نظرسنجی ما کنار هم قرار دارند.

کاپتینس، معتقد است جهانبخش بازیکن سابق نایمخن و آزد آلکمار، لیاقت این را دارد که کمی جلوتر از قوچان نژاد باشد.

او درباره علیرضا جهانبخش گفت: علیرضا بازیکنی واقعا جذاب، تکنیکی و با اخلاق است که تماشای بازی او لذت دارد. او به تدریج رشد کرد و  بلافاصله به این سطح نرسیده است. در این فاصله او به گذر از چند مرحله احتیاج داشت که این مراحل را در نایمخن طی کرد. او فصل فوق العاده‌ای در آلکمار داشت و او واقعا شایسته انتقال به لیگ برتر بود، اما معتقدم در لیگ برتر خیلی موفق نبوده است.

کارشناس هلندی افزود: از نظر فوتبالی، مهارت‌های فنی و خلاقیت او بازیکن فوق العاده‌ای بوده و یک هنرمند واقعی در فوتبال است.

رضا قوچان نژاد در هلند

کاپتینس درباره قوچان نژاد نیز گفت: رضا بازیکن جالبی بوده، زیرا او در هلند بزرگ شده است، بنابراین ما بیشتر دوست داریم که رضا را بیشتر شبیه یک فرد هلندی ببینیم. او به زبان ما صحبت می‌کند و در تیم‌های فوتبال هلند رشد کرده است.

او افزود: رضا یک ماشین گلزنی واقعی و در محوطه جریمه بسیار موثر است و چند فصل آمار‌های بسیار خوبی داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید