60 اختراع بین المللی توسط یک شرکت دانش بنیان ثبت شد

یکی از شرکت های دانش بنیان که در پارک علم و فناوری مستقر است به ثبت 60 اختراع بین المللی اقدام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس،  مهندس بیژن نصیری اعظم، مدیرعامل این موسسه با اعلام این خبر گفت: این شرکت در حوزه مالکیت فکری شامل ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

وی گفت: خدماتی که توسط این شرکت ارائه می‌شود علاوه بر موارد فوق شامل تبادل فناوری، شناسایی نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و پیدا کردن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورهایی است که می‌توانند این نیازها را برطرف کنند و در نهایت ایجاد ارتباط بین طرفین فناوری است.

نصیری اعظم افزود: این شرکت جهت ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی است که شرکت‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه غزال نیاز مربوطه خود را انتخاب کنند و این شرکت به عنوان کارگزار خدمت، این نیاز را تامین می‌کند.

وی افزود: حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد این خدمات توسط صندوق نوآوری به صورت حمایتی و بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌شود و مبلغ این کمک‌ها در برخی موارد به حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

نصیری با اشاره به اینکه این شرکت تاکنون 60 اختراع در معاهده ثبت اختراع ثبت کرده و درخصوص ثبت اختراع از جست و جوی دانش پیشین که نشان دهنده جدید بودن اختراع هست خدمت ارائه میدهد، افزود: همچنین در حوزه ثبت مدارک اظهارنامه و رساندن آن به گرنت (گواهی ثبت اختراع) کمک های فراوانی به شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است.

وی گفت: یکی دیگر از خدمات این شرکت خدمات مربوط به نقض دارایی فکری است واگر شرکتی مدعی نقض ایده یا علامت تجاری یا اختراعی توسط شرکتی دیگر است یا حتی خود آن شرکت مورد شکایت قرار گرفته می تواند از وکلای حاضر در شرکت که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند استفاده کرده و از مشاوره یا خدمت مربوطه بهره‌مند شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مدیرعامل این موسسه با اشاره به اینکه بحث آموزش از دیگر مباحثی است که این شرکت به صورت تخصصی دنبال می کند، گفت: این شرکت هم آموزش حضوری و هم آموزش مجازی را در رابطه با حقوق مالکیت فکری و معاهده های بین المللی به داوطلبان ارائه می دهد. یکی از دوره‌های آموزش مجازی این شرکت هم در حال حاضر با همکاری پارک علم و فناوری البرز در حال اجراست و داوطلبان پس از بهره مندی از ویدیو های از پیش تهیه شده می‌توانند در جلسه پرسش و پاسخ نیز شرکت کرده تا دوره را به اتمام برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید