حمایت رییس فیفا از بازیکنانی که حامی جورج فلوید بودند

رییس فیفا تاکید کرد که نه تنها بازیکنان دورتموند را که از جورج فلوید حمایت کردند جریمه نخواهند کرد، بلکه فیفا برای آن‌ها دست هم خواهد زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به نقل از اسکای اسپورت، اعتراضات در چند روز اخیر در آمریکا به خاطر قتل جورج فلوید، جوان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا بالا بوده است و دامنه این اعتراضات به دنیای ورزش و فوتبال هم کشیده شد.

چند بازیکن حاضر در بوندسلیگا به ویژه ستاره دورتموند، جیدون سانچو بعد از گلزنی در هفته بیست و نهم بوندسلیگا به ابراز هم‌دردی با خانواده فلوید و اعتراض به نژاد پرستی پرداخت.

بعضی از رسانه ها بعد از حرکت سانچو نوشتند که فیفا ممکن است جریمه‌ای را برای او در نظر گیرد اما رییس این نهاد بین‌المللی تاکید کرد که نه تنها هیچ بازیکنی را به خاطر اعتراض به نژادپرستی جریمه نمی‌کنند بلکه برعکس برای آن‌ها دست هم خواهند زد.

اینفانتینو، رییس فیفا گفت: باید اعتراضات اخیر بازیکنان حاضر در بوندسلیگا در واکنش به قتل جورج فلوید را ارج نهاد. این رفتار شایسته دست زدن است و نه جریمه کردن. همه ما باید به نژادپرستی و هرگونه تبعیض نه بگویم. الان زمان آن است که هرگونه خشونتی را رد کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید