دانشگاه امیرکبیر: امتحانات «حضوری» و «مقطعی» است

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد که امتحانات پایان ترم در این دانشگاه حضوری و به صورت مقطعی(ابتدا کارشناسی و بعد از آن ارشد و دکتری) برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سید محمدحسین کریمیان، درباره برنامه های این دانشگاه بعد از بازگشایی دانشگاه ها، گفت: با توجه به اینکه پایان رسمی این ترم در دانشگاه امیرکبیر، ۲۴ خرداد است، عملا از ۱۷ خرداد (تاریخ بازگشایی دانشگاه ها) به بعد کلاسی نخواهیم داشت. با این وجود اما از آنجا که زمان شروع امتحانات را از ۲۴ خرداد به ۷ تیرماه موکول کرده ایم، این امکان وجود دارد که اگر استادی نیاز به کلاس جبرانی دارد، آن را بصورت آنلاین برگزار کند. 

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه بنا بر تصمیم اتخاذ شده، امتحانات کارشناسی و تحصیلات تکمیلی قطعا بصورت مقطعی و در بازه های زمانی متفاوت برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه امتحانات دانشگاه در گذشته اینطور بود که ظرف ۲ هفته، همه دانشجویان در همه مقاطع در امتحانات شرکت می کردند؛ اکنون اما بنا بر این است که بمنظور کاهش حجم حضور دانشجویان، امتحانات جداگانه و مقطعی برگزار شود.

اخبار مرتبط؛

آغاز امتحانات ترم جاری دانشجویان دانشگاه خوارزمی از ۲۶ خرداد

ترم آینده دانشگاه‌ها مجازی شد؟

کریمیان با بیان اینکه بحث فعلی در خصوص دانشجویانی است که باید امتحان بدهند، نه کل دانشجویان، گفت: ۹ هزار دانشجوی دانشگاه امیرکبیر باید در امتحانات حضور پیدا کنند و از این بین، ۳ هزار ۲۰۰ دانشجو خوابگاهی هستند. لذا از آنجا که می خواهیم تراکم دانشجویان را هم در خوابگاه ها و هم در سایت دانشگاه کم کنیم، امتحانات را در ۴ هفته به تفکیک؛ ۲ هفته مخصوص کارشناسی و ۲ هفته نیز ویژه تحصیلات تکمیلی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آن تعداد از دانشجویان که درس نداشته و در بخش پژوهش فعالیت می کنند، در دوران امتحانات، حق ورود به دانشگاه را ندارند، در خصوص دروس عملی گفت: با توجه به اینکه به علت تعویق امتحانات، تقویم تیرماه دانشگاه پر است، باید بررسی کنیم که آیا می توان در مرداد ماه کلاسهای عملی و آزمایشگاهی را برگزار کرد یا خیر؟ که هنوز در این باره به تصمیم مشخص نرسیده ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید