پروتکل های بهداشتی در تمام 360 مرکز معاینه فنی رعایت می شود

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور از رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تمامی٦٣٠ مرکز معاینه فنی کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعید قیصر، در تشریح روند انجام معاینه فنی خودروها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز معاینه فنی گفت: همه مراکز معاینه فنی، براساس پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است، عمل خواهند کرد.

 

وی افزود: رانندگان خودرو هیچگونه تماسی با اپراتورهای مراکز معاینه فنی ندارند و در طول انجام تست‌ها رانندگان در خودروی خود هستند؛ در حقیقت مراحل تست های معاینه فنی در حالی که راننده داخل خودرو است انجام می‌شود و نیازی به پیاده شدن راننده نیست.

قیصر گفت: عدم اعمال قانون برای معاینه فنی و عدم جریمه خودروهای بدون معاینه فنی می‌تواند ازدحام خودروها را در روزهای پایان ماه مبارک رمضان داشته باشد؛ لذا برای جلوگیری از این ازدحام و تشکیل صف‌های طولانی در مقابل مراکز معاینه فنی، می‌توانستیم از راهکارهای دیگری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس از شهروندان می خواهیم با برنامه ریزی نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی اقدام کنند، شهروندان با توجه به یکپارچه بودن معاینه فنی از طریق سیمفا می‌توانند از همه مراکز کشور به ویژه شهرهای اقماری استفاده کنند تا شاهد تشکیل صف های طولانی در مراکز نباشیم.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور تاکید کرد: حدود ۵۰۰ خودرو در سال ۹۹ به خودروهایی که در تهران باید معاینه فنی دریافت کنند، اضافه شده است، لذا در روزهای آینده شاهد شلوغی مراکز خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر ۶۳۰ مرکز معاینه فنی در سراسر کشور فعال است که بیش از یکهزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است و عدم اجرای قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی، چرخه اقتصادی این بخش را مختل کرده و موجب افزایش آلودگی هوا نیز در آینده خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید