سیل در استان تهران مهار شد

ترکی گفت: حوزه آبخیز داری در شهرستان های تهران به نحوی مدیریت شد که امسال با وجود بارش‌های فراوان، سیل کنترل شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ نعمت الله ترکی در خصوص  منابع اختصاص یافته به پروژه های آبخیرداری اظهار کرد: ما تا پایان سال ۹۷ چالش های پیش رو از جمله زلزله  و سیل را شناسایی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حوزه منابع طبیعی در بخش  سیل و  آبخیزداری به ویژه  استان تهران نیازمند  توجه ویژه ای است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ادامه داد: در آغاز سال گذشته  با کمک سازمان جهاد کشاورزی و ستاد  بحران استان تهران  به بررسی بیشترین حوزه های آسیب دیده پرداختیم. همچنین  در سال ۹۷  در بررسی های میدانی شهرستان های پاکدشت و فیروزکوه به این نتیجه رسیدیم که این مناطق نیازمند افزایش حوزه های آبخیزداری هستند.

این مقام مسئول بیان کرد:  در سال گذشته  حدود  ۲۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در استان تهران اختصاص دادیم. همچنین حوزه آبخیز داری در شهرستان فیروزکوه به نحوی مدیریت شد که امسال با وجود بارش های فراوان, سیل کنترل شد.

ترکی در پایان گفت: امسال, برنامه ریزی های صورت گرفته به طوری است که حدود ۲۰ میلیارد تومان به این بخش تعلق می گیرد که  این رقم می تواند مشکلات مربوط به حوزه سیلاب را تا پایان ۹۹ را رفع کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید