رزیدنت ها بیمه شدند

طاهر موهبتی مدیر کل بیمه سلامت از بیمه شدن 22 هزار دانشجوی رزیدنت خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، طاهر موهبتی مدیر کل بیمه سلامت در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بیمه سلامت و معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، گفت: یکی از وظایف و ماموریت‌های اصلی ما توسعه پوشش بیمه برای برای همه اقشار کشور است و یکی از این گروه‌ها دانشجویان هستند. وزارت بهداشت تصمیم گرفته است پوشش بیمه‌ای برای دانشجویان فراهم کند، البته این پوشش بیمه‌ای فعلا با اولویت دانشجویان رزیدنت است که در صف اول مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها در حال فعالیت هستند. این گروه از دانشجویان حدود ۲۲ هزار نفر هستند که با خانواده هایشان که حدودا ۶۰ هزار نفر می‌شوند بیمه خواهند شد.

او در ادامه بیان کرد: ۵۰ درصد اعتبار بیمه دانشجویان رزیدنت توسط وزارت بهداشت و ۵۰ درصد دوم توسط صندوق رفاه دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان تامین می‌شود و ممکن است در آینده به صورت اقساط کسر شود.

موهبتی گفت: این مسائل کمک می‌کند که دغدغه‌ ما در بخش درمان برطرف شود، زیرا هزینه‌های درمانی بدون حمایت بیمه‌ای بالا است و اگر این حمایت‌های بیمه‌ای نباشد مردم دچار مشکل می‌شوند.

موهبتی در ادامه درباره جزئیات این حمایت از دانشجویان، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و ۷۰ درصد هم در بخش سرپایی که شامل ۲ هزار و ۴۵۰ قلم دارو و ۴ هزار و ۹۰۰ خدمت در بسته خدمتی بیمه سلامت است برای خدمات پوشش بیمه‌ای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

او در ادامه درباره حمایت بیمه سلامت از بیماران کرونایی، گفت: با توجه به بیمه شدن بیماران کرونایی در بیمارستان ها از مردم می‌خواهیم وقتی این تسهیلات فراهم است برای بیمه کردن خود مراجعه کنند. مردم برای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن فقط با مراجعه به دفاتر پشخوان و پرداخت سرانه ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان در ماه که در سال ۶۰۰ هزار تومان می‌شود می‌توانند خودشان را بیمه کنند که این هزینه در مقابل درمان‌های میلیونی هزینه ای نیست.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید