کاهش قیمت خودرو در گرو تثبیت نرخ مواد اولیه

فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان در مراسم بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی گفت: تا زمانی که قیمت مواد اولیه کاهش نیابد شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود و شورای رقابت و وزارت صمت و غیره باید به این مسئله به گونه‌ای دیگر بنگرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، او بیان کرد: واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازی‌ها باعث افزایش قیمت محصولات خواهد شد و اگر شورای رقابت قصد دارد که کاری انجام دهد؛ ٢ سال فرصت داشته است و می‌توانسته کاری انجام دهد تا قیمت‌ها رقابتی شوند.

بهنیا گفت: شرکت‌های تولید مواد اولیه سود زیادی داشتند که این موضوع نشان می‌دهد حتی تولیدکننده مواد اولیه سود بیشتری نسبت به قطعه‌ساز داشته است و فولادسازان در سال ٩٧، ١٢٧ درصد سود بیشتری نسبت به سال ٩٨ داشتند.

سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: اگر می‌خواهند قیمت خودرو کاهش پیدا کند باید قیمت مواد اولیه را تثبیت کنند یا کاهش دهند. اگر قرار است سرکوب قیمتی هم داشته باشیم باید سرکوب مواد اولیه را هم داشته باشیم.

او ادامه داد: بخش خصوصی ۷۵ درصد تولید خودرو را بر عهده دارد. مادامی که خودروساز افزایش قیمت نگیرد افزایش قیمت قطعه نخواهیم داشت. ما به عنوان قطعه سازان که رکن اصلی در تعیین قیمت خودرو است، هیچ نقشی در تعیین قیمت خودرو نداریم، در حالی که این روش اشتباه است.

سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: در حال حاضر جلسات قیمت گذاری خودرو در حال برگزاری است در حالی که انجمن قطعه سازان به این جلسات دعوت نشده‌ است.

بهنیا در پایان تصریح کرد: هم اکنون  نزدیک به ٨٠٠ نیروی کار در این حوزه از سازمان تامین اجتماعی حقوق بیکاری می‌گیرند.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید