درودگر: قرارداد اسکوچیچ ۲۰۰ هزار یوروست، اما ریالی پرداخت می‌شود

صادق درودگر، رئیس بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال می‌گوید که قرارداد دراگان اسکوچیچ ۲۰۰ هزار یورو بوده است که با قیمت روز ارز پرداخت آن ریالی خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ،  صادق درودگر، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره وضعیت برگزاری مسابقات لیگ اظهار داشت: در حال حاضر ستاد کرونا مرحله به مرحله در مورد صنوف و مشاغل مختلف اظهارنظر می‌کند تا تعیین تکلیف شوند. درباره ورزش هنوز این اتفاق رخ نداده است و اگر آنها تشخیص بدهند ادامه دادن مسابقات برای سلامت جامعه خطرناک است که ما هم باید فکری کنیم، اما اگر تشخیص داده شود که ورزشگاه‌ها را می‌توان باز کرد و تمرینات تیم‌ها برگزار شود، آن موقع ما می‌توانیم برنامه مسابقات را پیش‌بینی کنیم. یک زمانی هم برای تیم‌ها قائل می‌شویم تا تمرین بدنسازی کنند و از طرفی در این فاصله کوتاه از نظر پزشکی برای بازیکنان خطرناک است، اما به‌هرحال همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این مشکل عبور کنیم.

وی در مورد اینکه با آغاز لیگ‌های اروپایی به نظر می‌رسد لیگ فوتبال ایران هم با شرایط ویژه از سر گرفته شود، گفت: در بخش کمیته مسابقات سازمان لیگ چند برنامه پیش‌بینی شده است که در هر زمانی و در چه شرایطی، چه کاری انجام شود. چند مدل آماده شده است، اما همه اینها منوط به اظهارنظر ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود. ما هم بیشتر روی نحوه برگزاری و پروتکل‌های آلمان کار می‌کنیم.

رئیس بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که یکی از اعضای اقتصادی این فدراسیون گفته است اگر لیگ برگزار نشود فوتبال از نظر اقتصادی نابود خواهد شد و میزان این ضرر مالی چقدر خواهد بود، خاطرنشان کرد: طبیعی است که اگر کارخانه‌ها کار نکنند، زیان می‌بینند. اگر شرکت‌ها کار نکنند و لیگ هم برگزار نشود، زیان خواهیم داد. لیگ به هر شکلی تعطیل شود، ما زیان خواهیم دید، اما نمی‌توانیم رقمی اعلام کنیم. حدود این ارقام هم براساس 9 هفته که بازی‌ها برگزار نشده زیان خواهیم دید، اما دو دربی برگزار شده که ارزش این دو بازی بسیار بالا بوده است.

درودگر درباره اختلاف برخی باشگاه‌ها مبنی بر ادامه لیگ و یا تعطیلی آن و اینکه مسابقات این فصل ابطال شود اما پرسپولیسی‌ها معتقدند به دلیل اختلاف 10 امتیازی در صدر جدول باید به‌عنوان قهرمان معرفی شوند و آیا سازمان لیگ در صورت تعطیلی لیگ تصمیمی در این خصوص گرفته است یا نه، گفت: من هر چیزی بگویم، نظر شخصی خودم است و به همین دلیل نمی‌گویم. هیئت رئیسه سازمان لیگ باید جلسه بگذارد و هر تصمیم جمعی گرفته شود، اعلام خواهد شد. ما هم جلسه‌ای نداشتیم و نیازی هم نبوده است که این کار را کنیم. با اعلام ستاد مبارزه با کرونا هم ورزشگاه‌های روباز، فعال شده است و مشکلی از این جهت ندارد.

وی افزود: باز شدن ورزشگاه‌ها امکان برگزاری بازی‌ها را می‌دهد، اما همه اینها از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی، بخش پزشکی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید مطالعه کنند و حتی در صورت باز شدن ورزشگاه‌ها، گفته شود که بازی‌ها برگزار نشود. باید همه این موارد را در نظر بگیریم.

رئیس بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره قرارداد دراگان اسکوچیچ و ریالی یا ارزی بودن آن نیز گفت: از ابتدا مشخص بود قرارداد ریالی است. هیچ الحاقیه، متمم یا تبصره‌ای هم ندارد. چون قرارداد را دیده بودم برای من عجیب بود و دیروز سؤال کردم و گفتند چنین چیزی وجود ندارد.

درودگر در واکنش به این مسئله که او و برخی دیگر از مسئولان فدراسیون فوتبال حدود قرارداد اسکوچیچ را 200 هزار یورو اعلام کرده‌اند و آیا می‌توانند مبلغ ریالی این قرارداد را اعلام کنند، اظهار داشت: این مبلغ به روز و با اعلام قیمت ارز از سوی بانک مرکزی تبدیل به ریال می‌شود، اما ما دیگر به او ارز نمی‌دهیم و ریالی پرداخت می‌کنیم.

وی درباره خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا بدون تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی امکان خصوصی شدن این دو باشگاه وجود دارد یا نه، گفت: اکنون بحث این نیست که کسی بیاید و این دو باشگاه را خصوصی کند و بحث فروش نیست، بلکه بحث عرضه سهام است. این مدل با مدل قبلی تفاوت دارد و سهام قرار است با 45 رتبه در بورس واگذار شود و به شخص واگذار نمی‌شود. اگر در آینده میزان سهام این دو باشگاه افزایش پیدا کند، آن زمان سهامداران هستند که برای این باشگاه‌ها تعیین تکلیف می‌کنند.

رئیس بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال همچنین در مورد حق پخش تلویزیونی تصریح کرد: حق پخش تلویزیونی در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شده است. وزارت ورزش و صداوسیما با هم مذاکراتی داشته‌اند که غیرمعقولانه بوده است و بعید می‌دانم وزارت ورزش هم قبول کند، چون 30 درصد سهم فوتبال و 70 درصد سهم صداوسیما در نظر گرفته شده که بسیار غیرمعقول و غیرمنصفانه است و فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ بدهد.

درودگر راجع به اینکه اگر لیگ برتر لغو شود این مسئله در میزبانی جام ملت‌های آسیا هم که ایران درخواست آن را داده تأثیر می‌گذارد، گفت: زمانی مهندس صفایی فراهانی برای میزبانی جام ملت‌های 2011 تقاضا داده بود. ما تعجب می‌کردیم، چون می‌گفتیم که ما زیرساخت نداریم. با این حال نماینده فیفا به ایران آمد که همراه بنده و آقای غفاری به خراسان، اصفهان، شیراز و تبریز رفتیم و ورزشگاه‌ها را بازدید کردند. گفتند که ما هیچ زیرساختی نداریم و همان موقع از آقای صفایی فراهانی سؤال کردیم که چرا چنین درخواستی داده است؟ او پاسخ داد که این درخواست او برای آینده بوده است که اکنون کاندیدای جام ملت‌های 2011 هستیم، اما باید زیرساخت را آماده کنیم تا میزبانی 2015 را بگیریم. او فکر بلندی داشت و به آینده فکر می‌کرد. اینکه ما تقاضای میزبانی کنیم، این نیست که حتماً میزبانی بگیریم. در فوتسال هم چندین بار برای میزبانی جام جهانی هم کرده‌ایم. ما در 2003 میزبانی فوتسال را گرفتیم که قبل و بعد از من کسی نتوانست میزبانی بگیرد.

وی در مورد سهام سازمان لیگ که به نام پنج شخص (علی کفاشیان، مهدی تاج، مهدی محمدنبی، علی کاظمی و عزیزالله محمدی) است، اظهار داشت: این دوستان آمده‌اند به دبیرخانه فدراسیون و نامه داده‌اند که ادعایی در این خصوص ندارند و این در دفترخانه هم ثبت شده است. این نامه هم گم نشده است و ما دوستی داریم که تمام این سندها را دارد.

اخبار مرتبط؛

دیدگاه تان را بنویسید