آخرین مهلت برای تعیین نوع مدیریت سهام عدالت

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی از آخرین مهلت برای تعیین نوع مدیریت سهام عدالت خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در نشست خبری ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت اظهار کرد: سهام عدالت در سال ۸۵ با دستور مقام معظم رهبری به ۶ دهک جامعه اختصاص داده شد.

او افزود: به دو دهک در زمان اعطای سهام عدالت ۵۰ درصد تخفیف داده شد و به ۴ دهک تخفیف داده نشد.

صالح گفت: با دستور مقام معظم رهبری مقرر شد اقساط سهام از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت و با ۵۰ درصد تخفیف به ۲ دهک پرداخت شود. از سال ۸۵ تا ۹۵ از محل سود شرکت‌ها اقساط سهام عدالت پرداخت شد و در سال ۹۵ هم باید سهام عدالت آزاد سازی می‌شد.

او بیان کرد: به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) سهام یک میلیون تومانی با تخفیف ۵۰ درصد داده شد.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، سهام عدالت برخی از افراد به میزان ۴۹۰ هزار تومان و عده ای هم۵۳۰ هزار تومان ارزش دارند.

صالح گفت: علت اینکه سهام عدالت بخشی از مردم ۵۳۰ هزار تومان است این است که این افراد یک نوبت سود ۴۰ هزار تومانی را دریافت نکرده‌اند.

او افزود: در زمان توزیع سهام عدالت، سقف ۵ میلیون تومان برای هر خانواده در نظر گرفته شد.

صالح گفت: رییس جمهور دو‌ مرتبه به مقام معظم رهبری برای آزاد سازی سهام عدالت نامه ارسال کرد که رهبری در تاریخ ۹ اردیبهشت با آزادسازی سهام عدالت موافقت و ابلاغیه آزاد سازی سهام عدالت را صادر کردند.

او افزود: مردم از ساعت ۱۰ صبح دهم اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت سازمان خصوصی سازی می‌توانند نوع مدیریت سهام خود را انتخاب کنند.

صالح گفت: امروز ۱۰ روز از زمان انتخاب نوع سهام عدالت گذشته است و مردم تا ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد فرصت دارند تا نوع مدیریت سهام خود را انتخاب کنند و این تاریخ به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

اخبار مرتبط؛

فروشندگان سهام عدالت نیازی به احراز هویت ندارند

نحوه معامله سهام عدالت در بورس و فرابورس

دیدگاه تان را بنویسید