ترم تابستانی کدام دانشگاه‌ها حذف می‌شود؟

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی اعلام کرد: ترم تابستانی دانشگاه های غیرانتفاعی حذف شده است و چون نمی توانند آن را برگزار کنند، دچار ضرر می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ علی آهون منش درباره آخرین وضعیت برگزاری کلاس های مجازی در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی گفت: در حال حاضر تمام موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی، نرم افرازهای لازم را برای آموزش مجازی خریداری و یا اجاره کرده اند و به صورت آنلاین و آفلاین دروس خود را ارائه می دهند.

تفاوت شهریه دروس حضوری و مجازی فقط ۵ درصد است

وی درباره مساعدت و تخفیف در شهریه دانشجویان موسسات غیرانتفاعی  گفت : از نظر قانون تفاوت شهریه دانشجویان مجازی و حضوری فقط ۵ درصد است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: اگر قرار است که به دانشجویان کمک شود باید کمک هایی که دولت برای خسارت ناشی از کرونا تعیین کرده در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار گیرد و صندوق رفاه نیز باید بخشی از شهریه دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی را در قالب وام به آنها اختصاص دهد.

حذف ترم تابستانی و ضرر دانشگاه های غیرانتفاعی

وی ادامه داد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی با توجه به اینکه این مدت طولانی شده و ترم تابستان نیز حذف شده و نمی توانند آن را برگزار کنند، دچار ضرر می شوند و از طرفی حقوق ۹ ماه اعضای هیات علمی اعم از حق التدریس، اساتید دایم و کارکنان دانشگاه را با توجه به افزایشی که امسال داشته باید بپردازند که تقریبا ارائه تخفیف شهریه غیرممکن است.

آهون منش خاطرنشان کرد: اگر دولت می خواهد کاری صورت دهد باید بخشی از حقوق کارکنان را بپردازد و تا خسارت دانشگاه غیرانتفاعی کمتر شده و بتواند به دانشجویان دانشگاه تخفیف دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید