ثروتمندان بعد از کرونا چه طور پول سازی می کنند؟

اکثریت معتقدند بعد از اپیدمی کرونا، جهان به سمت رکود می رود، اما ثروتمندان از راه هایی به کسب پول و ثروت خواهند پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بسیاری معتقدند پس از اتمام اپیدمی, جهان به سمت رکود اقتصادی پیش میرود. اینکه رکود اقتصادی چیست و چه کسانی بیشترین ضربه را از آن میخورند در این مقوله نمیگنجد, چه بسا آن دسته که بیشترین سود را از این اپیدمی میبرند و نوع رفتاری که در پیش می گیرند میتواند انگیزه ای باشد برای سرمایه گذاران آینده.

 

پشتیبانی دولتی: افراد عادی میتوانند با پشتکار یا حتی بی مسئولیتی تجارت خود را بگردانند و به وقت کسری درآمد از وام های دولتی استفاده کنند. دولت تا "مقداری" به این افراد کمک میکنند تا اینکه این افراد عادی به مرز ورشکستگی میرسند.در این صورت دولت مسئولیتی در قبال درآمد پس از ورشکستگی این افراد به عهده نمی گیرد. این در حالیست که شرکت های بزرگ تنها به دلیل تعداد کارمندان و اشتفالل زایی برای شهروندان, حکم سوگلی دولت را دارند و در دوران اپیدمی حتی پس از ورشکستگی از پشتیبانی دولت بهره میبرند. این اتفاق در سال 2008 برای بانکها افتاد و پس از اپیدمی برای ایرلاین ها تکرار خواهد شد.

سهام دولتی: دولت ها به هنگام اپیدمی از طریق فروش سهام دولتی در واقع از افراد یا تجارت ها پول قرض می گیرند و سود قابل توجهی را به هنگام بازگشت پول پرداخت میکنند. افراد ثروتمند با خرید سهام دولتی به وقت نیاز دولت این سهام را با کمترین قیمت و بیشترین سود و حتی کمترین ریسک میخرند. چراکه احتمال برگشت پول تقریبا صد در صد است مگر اینکه دولت سقوط کند. این اتفاق به نفع دولت نیز هست چراکه بابت چاپ پول جدید هزینه ای نمیکند و پول را در گردش می اندازد.

فروش استقراضی: اگر با این اصطلاح آشنا نیستید به شما پیشنهاد میکنم تحقیق بیشتری در صنعت بورس و سهام انجام دهید. افراد ثروتمند عادت دارند تا سه قدم جلوتر از اجتماع باشند؛ به همین دلیل این افراد همیشه مارکت سهام را به دقت بررسی میکنند. آنها بعد از شیوع ویروس کرونا در چین, سهام خود در شرکت هایی که به وضوح تحت تاثیر این تغییر بودند را فروختند و بر روی شرکت هایی که توان بالا رفتن سهام بعد از شیوع بیشتر ویروس را داشتند سرمایه گذاری کردند. آنها حتی بعد از افت قیمت سهام در شرکت های موجه, مقدار زیادی از آن سهام را خریداری کردند. برای مثال بیل اکمن بیلیونر معروف از همین طریق 2.6 بیلیون دلار سود کرد. یا حتی سیاستمداران جمهوری خواه آمریکایی ریچارد بر، کلی لافلر و جیمز اینهوف به همراه دایان وانکستین در عرض دو هفته ، پیش از اینکه اطلاعات مربوط به ویروس را به مردم عادی ارائه دهند و با سوء استفاده از اطلاعات دولتی مبلغ 11 بیلیون دلار سود کردند. اپیدمی درست مثل بلک فرایدی برای افراد ثروتمند است! آنها با صبر و وقت، سهام شرکت های بزرگ را با کمترین قیمت خریداری میکنند. 

چانه زنی: منظورم دقیقا چانه زنی بر سر خرید روزانه از بوتیک ها نیست! افراد ثروتمند تقریبا برای خرید همه چیز از وام استفاده میکنند و مطمئنا این وام ها شامل سود میشوند. در زمان اپیدمی این افراد بر سر میز مذاکره بر می گردند و برای سود کمتر یا وام دوم با سود بسیار کمتر چانه میزنند. فراموش نکنید همه چیز در زندگی قابلیت چانه زنی دارد! اگر میخواهید در مورد وام یا Refinance بیشتر بدانید، بلاگ مرا دنبال کنید!

خرید شرکت های ورشکسته: ساخت شرکتی با مواد خام، کارمندان آموزش دیده و برنامه از پیش تعیین شده میتواند بسیار پر هزینه باشد! اما تصور کنید همین شرکت ها در اثر اپیدمی به مرز ورشکستگی میرسند و به مزایده گذاشته میشوند. شرکت هایی مثل ایرلاین ها و کشتی های کروز! امروز کسی به سفر نمیرود و تمام هزینه های این شرکت ها به سطح ورشکستگی رسیده اند، اما آیا به این معنی است که این هواپیما ها و کشتی ها و کارمندان بی مصرف هستند؟ افراد ثروتمند این شرکت ها را با کمترین قیمت ممکن میخرند و بعد از اتمام اپیدمی با سود هنگفت میفروشند یا حتی نگه میدارند!

خرید املاک: شکی در این نیست که املاک با ارزش ترین سرمایه محسوب میشود.در زمان اپیدمی پروسه به این شکل است:

  • اپیدمی رخ میدهد.
  • مردم میترسند.
  • برخی شغل هایشان را از دست میدهند و برخی به سختی میخورند.
  • هیچکس ریسک نمیکند.
  • اقتصاد به هم میریزد.
  • تقاضا پایین می آید و قیمت ها افت می کنند.

و اینجاست که افراد ثروتمند دست به کار میشوند و با کمترین قیمت املاک موجود در مارکت را خریداری میکنند و البته بیشترین سود در املاک تجاری نهفته است! چراکه املاک تجاری بلااستثنا با قرض بانک و اعتبار بانکی ساخته میشوند تا خریدار نهایی مبلغ مقروض را به سازنده پرداخت کند. وقتی خریداری وجود ندارد، سازنده ی مقروض تشنه ی پول میشود و افراد ثروتمند این را میدانند.

شروع بیزنس جدید: در زمان اپیدمی بسیاری شغل خود را ازدست میدهند و تشنه پیدا کردن شغلی جدید هستند. این در حالیست که میدانند اگر راضی به کار با دستمزد کم نشوند، همیشه شخص دیگری هست که حاضر است همان کار را با مبلغ کمتر انجام دهد! افراد ثرونمد این را میدانند و با شروع بیزنس جدید و استخدام نیروی کار ارزان سود میبرند.

سود پایین بانک ها: بانک ها از چالش های تجاری زمان بیزنس مستثنی نیستند و برای گردش پول بیشتر وام هایی با سود پایین ارائه میدهند. افراد ثروتمند نیز از آنجاییکه مشکل اعتبار ندارند از این وام ها استفاده میکنند و تمام املاک خود را با وام دوم ریفایننس میکنند.

بیمه: چند نفر از شما از بیمه اپیدمی خبر داشتید؟ افراد ثروتمند خود را بیمه اپیدمی میکنند! بیمه ای که به آنها ضمانت بازگشت پول در زمانهایی مثل شیوع کرونا را میدهد. مثلا تیم تنیس ویبمبلدون در طول 20 سال مبلغ سی میلیون دلار را بابت بیمه اپیدمی پرداخت کرد و امروز مبلغ 140 میلیون دلار خسارت دریافت کرد! البته درخواست های بیمه اپیدمی برای اپیدمی بعدی که پیش بینی میشود خیلی هم دور نباشد بالا رفته است.

افزایش موجودی مواد خام: احتمالا خبر کاهش قیمت نفت و بنزین در روزهای اخیر را شنیدید. کاهش قیمت مواد خام به این معنی نیست که ارزشی ندارند، صرفا بدین معنی است که در حال حاضر مردم بدان نیاز ندارند! افراد ثروتمند این را میدانند و پولشان را برای آینده سرمایه گذاری میکنند.

سرمایه گذاری بر تجارات جدید: بسیاری از استارتاپ های جدید بر اساس تغییرات جدید در اقتصاد شکل می گیرند و افراد ثروتمند نیاز اجتماع به آنها را درک می کندد و سرمایه گذاری هنگفت انجام میدهند. مثل شرکت هایی که در پی ساخت واکسن ویروس کرونا هستند. یا شرکت هایی که ارسال غذا یا خرید انجام میدهند. در سال 2008 و بعد از رکود اقتصادی شرکت هایی مثل اوبر و ایر بی اند بی ساخته شدند!

خرید اقلام لوکس: برخی افراد پولدار نیز در زمان اپیدمی به پول نقد نیاز پیدا می کنند و اقلام لوکس خود مثل تابلوی پیکاسو یا قوری زمان لویی چهاردهم را به فروش می گذارند و اینجاست که افراد ثروتمند این اقلام را بسیار کمتر از قیمت واقعی خریداری می کنند.

قرارداد دولتی: دولت میداند در زمان اپیدمی بسیاری از شهروندانش بیکار میشوند و بیکاری شهروندان عواقب خوبی برای دولت ندارد؛ بنابراین دولت ها با قراردادهای زیرساختی جدید از صاحبین شرکت های بزرگ (افراد ثروتمند) میخواهد که افراد بیشتری را استخدام کند و برای این بابت به آنها پول هم پرداخت می کند.

دیدگاه تان را بنویسید