اپلیکیشن رصد کرونا در انگلیس با استفاده از بلوتوث

اپلیکیشن اختصاصی انگلیس برای ردگیری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا در حال طراحی است و پیش بینی می‌شود ظرف دو تا سه هفته آینده در دسترس عموم قرار بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، طراحی این اپلیکیشن با همکاری شرکت ان اچ اس ایکس صورت می‌گیرد. دولت انگلیس اعلام کرده که عموم مردم این کشور باید از اپلیکیشن ردگیری کرونا در سطح ملی استفاده کنند تا بتوان به کاهش شیوع ویروس مذکور امیدوار بود.

اپلیکیشن یادشده با بررسی موقعیت جغرافیایی افراد مبتلا به کرونا به سایرین در مورد عبور از محله‌های آلوده به این ویروس یا رد شدن از کنار مبتلایان به کرونا هشدار می‌دهد. بر این اساس افراد می‌توانند مسیرهای ایمن تری را در حین رفت و آمد در مناطق مختلف انتخاب کنند تا احتمال ابتلای آنها به کرونا کمتر شود. اپلیکیشن یادشده بر مبنای استفاده از فناوری بلوتوث عمل می‌کند.

دولت انگلیس امیدوار است حداقل ۶۰ درصد از مردم این کشور اپلیکیشن یادشده را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهند تا بتوان ویروس کرونا را مهار کرد.

پیش از این شرکت‌های گوگل و اپل از همکاری با یکدیگر برای عرضه اپلیکیشنی مشابه خبر داده و برخی کشورها هم از استفاده از آن استقبال کرده بودند. اما انگلیس بر استفاده از یک برنامه بومی و داخلی اصرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید