طراحی مدرسه اینترنتی توسط یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش بنیان سامانه‌ای طراحی کرده است که از طریق اینترنت، امکان برگزاری کلاس‌های تصویری را برای معلمان فراهم می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ حسام‌الدین نورعلیزاده، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای که از طریق اینترنت امکان برگزاری کلاس‌های تصویری برای معلمان را فراهم می‌کند، گفت: در حال حاضر یازده هزار نفر در کلاس‌های این مدرسه اینترنتی، در حال آموزش هستند.  معلمان می‌توانند با عضویت در این سامانه و دعوت از دانش آموزان، به صورت تصویری مطالب را برای آنان بیان کنند. 

وی افزود: هر معلم می‌تواند همزمان با ارائه تصویری دروس، مطالب را در تخته مجازی یادداشت و آن را به اشتراک بگذارد و با بازکردن میکروفون دانش آموزان، آنها  می‌توانند پرسش‌های خود را مطرح یا به پرسش‌های معلم پاسخ دهند.

وی در پایان گفت: اگر فردی به اینترنت دسترسی نداشته باشد می‌تواند با گرفتن شماره تلفن پیش بینی‌شده در سامانه، به مطالب مطرح شده در کلاس گوش بدهد و اشکالات خود را مطرح کند حتی دانش آموزان می‌توانند با امکاناتی که در این سامانه فراهم شده جلسات درس را ضبط و بعدا از آن استفاده کنند.

* همکلاس با هزینه اینترنت نیم بها 

نورعلیزاده در ادامه افزود: با توجه به اینکه سرور سامانه همکلاس در کشور ـ سامانه فناوری ایران ـ ثبت شده، هزینه اینترنت برای کاربران نیم بها و سرعت آن در مقایسه با نرم افزارهای مبتنی بر سرور خارجی بیشتر است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: امکان استفاده از اسلاید و تصویر از قابلیت‌های دیگر سامانه همکلاس است. این سامانه بر خلاف نرم افزارهایی مانند شاد، به نرم افزارهای خارجی از جمله ادوب کانکت هیچ وابستگی ندارد تا در صورت بسته شدن، خدماتش در ایران قطع شود.

اخبار مرتبط: تاریخ امتحانات نهایی دانش‌آموزان و کنکور اعلام شد

 

دیدگاه تان را بنویسید