مزایا و معایب آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت

صالح گفت: کسانی که قصد دارند سهام خود را، شخصا مدیریت کنند باید گزینه مستقیم را انتخاب کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی‌رضا صالح رئیس خصوصی سازی بیان کرد: مشمولان سهام عدالت برای وارد شدن به سامانه و برای انتخاب گزینه در اختیار گرفتن مالکیت و مدیریت مستقیم سهام هیچ نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند. تنها کافی است به صورت غیر حضوری به سامانه سهام عدالت که در سازمان خصوصی سازی است مراجعه کنند. یعنی به صورت اینترنتی وارد سامانه www.samanese.ir شوند و کد ملی خود را وارد کنند.

او بیان کرد: مشمولان برای انتخاب این موضوع یک ماه فرصت دارند، بعد از یک ماه زمانی که بخواهند سهام به نام آنان شود کد بورسی از آنان گرفته می‌شود و فقط یک بار برای معاملاتی شدن باید در سامانه سجام احراز هویت شوند و در حال حاضر به سیم کارت منحصر به فرد نیاز نیست و تنها با ورود با سامانه مذکور این فرایند انجام خواهد شد.

رئیس خصوصی سازی خطاب به دارندگان سهام عدالت گفت: مشمولان عجله نداشته باشند؛ سی روز فرصت خواهند داشت و در مورد انتخاب روش مستقیم و غیر مستقیم خود مردم تصمیم گیرنده هستند؛ هرکسی که فکر می‌کند می‌تواند مدیریت و مالکیت مستقیم سهم خود را داشته باشد، وارد سامانه شود و این موضوع را پیگیری کند، اما افرادی که وارد سامانه نمی‌شود یعنی عملا حالت دوم را انتخاب کرده‌اند و قصد اخذ مالکیت سهام را ندارند، و البته هیچ لزومی ندارد که وارد سامانه سهام عدالت شوند.

او گفت: همانطور که در ابلاغیه مطرح شده است، افرادی که مستقیم سهام را به مالکیت و مدیریت خود بگیرند، نمی‌توانند همه آن را به یکباره به فروش برسانند و تنها درصدی از آن را در فاصله‌های زمانی خاص اجازه دارند که بفروشند. اما اگر کسی روش دوم را انتخاب کند سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی که رابطه‌ای یک به یک با سهام شرکت‌های سرمایه پذیر دارد؛ در اختیار فرد قرار خواهد گرفت که خرید و فروش این شرکت‌ها به راحتی قابل معامله است.

 

صالحی بیان کرد: در روش مستقیم مالکیت سهام به طور کامل در اختیار فرد قرار خواهد گرفت و به راحتی قابل معامله خواهد بود، اما در روش دوم شرکت‌های سرمایه‎گذاری سهام عدالت استانی مالکیت مدیریت شرکت‌های سرمایه پذیر را انجام می‌دهند. به عبارتی در روش دوم شما سرمایه گذار این شرکت خواهید شد.

رئیس خصوصی سازی در پایان زمان ۳۰ روزه تعیین شده را زمانی کافی دانست و گفت: سامانه سهام عدالت هیچ مشکلی نداشته است و تا این لحظه کسی ابراز نارضایتی نکرده بود؛ در روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر وارد این سامانه شدند و سامانه عملکرد خوبی داشت.

خبر مرتبط؛

واگذاری سهام عدالت به مردم از طریق بورس و استانی+ جزییات

برای آزادسازی سهام عدالت چه باید کرد؟

با ورود به سامانه، سهام عدالت را به نام خود کنید+ جزییات

  • سالار ارسالی در

    با سلام .. من دقیق متوجه نشدم ..اونایی که روش غیر مستقیم قبول میکنن. چه وقت میتونن سهامشون بفروشند ؟! چون در روش مستقیم قید شده دوماه .. در روش غیر مستقیم چندماه هست ؟!ممنون میشم پاسخ دهید / با سپاس

دیدگاه تان را بنویسید