علائم پوستی ابتلا به کرونا را بیشتر بشناسید

با توجه به شیوع عوارض پوستی در بیماران مبتلا به کرونا، این مورد نیز از جمله نشانه های ابتلا به این بیماری محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تاثیرات فراوانی در هنگام ابتلا به کرونا گریبان گیر افراد می شود، از جمله تب، خستگی، سردرد، درد مفاصل، اختلال بویای و چشایی، اختلالات گوارشی و ... و اکنون نیز گزارش ها نشان از عوارض پوستی این ویروس منحوس دارد.

 برای نمونه یک پزشک ایتالیایی به پدیدارشدن لکه‌های آبی/ کبود رنگی که روی پاهای یک مبتلا به کووید ۱۹ که تنها ۱۳ سال دارد، اشاره کرده است. آن‌گونه که یک متخصص پوست ایتالیایی، می‌گوید، در یک بیمارستان، در ۱۸ مورد از ۸۸ مورد بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا، تغییراتی در پوست بدن مشاهده شد، که غالبا فرم‌های متفاوتی دارند. مشاهدات مشابهی هم از آمریکا گزارش شده است.

 از سوی دیگر باید گفت که اگزانتم یا واکنش‌ پوستی با ابتلا به بیماری‌های ویروسی، چیزی غیرعادی هم نیست. این واکنش‌ها غالبا نه پیامد مستقیم بیماری که نتیجه‌ غیرمستقیم یک عفونت‌ هستند؛ با وجود این برخی رسانه‌ها پس از انتشار گزارش‌های مربوط به تغییرات پوستی چنین نتیجه‌‌ گرفته‌اند که این مسئله می‌تواند یک روش/ملاک جدید دیگر برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ باشد یا حتی امکانی برای تشخیص زودهنگام. البته متخصصان درباره نتیجه‌گیری شتاب‌زده از این یافته‌ها هشدار می‌دهند و توصیه می‌کنند که پژوهش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید