توصیه های بهداشتی مهدوی کیا برای مبارزه با کرونا

مهدی مهدوی کیا - پیشکسوت فوتبال با انتشار ۱۱ توصیه بهداشتی برای مبارزه با کرونا، توجه مردم را به ادامه همراهی برای شکست کرونا فرا خواند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی مهدوی کیا که از سال ۹۱ به عنوان سفیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمات ارزنده‌ای در جهت توسعه آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها انجام داده است، در بحران کرونا نیز با بیان اینکه شرایط فعلی کشور و جهان بحرانی است، خواستار همکاری و همبستگی ملی شد.

وی در ۱۱ توصیه برای پیشگیری از کرونا ویژه جامعه و مردم آورده است:

«۱. تحت هیچ شرایطی و هیچ وقت قبل از اینکه دستان خود را بشویید، آنها را به صورت خصوصا ناحیه چشم ها، بینی و دهان خود نزنید.
۲.از دست دادن، روبوسی و در آغوش کشیدن دیگران پرهیز کنید و دست‌هایتان را به صورت مرتب (هر یک ساعت یکبار) با آب و صابون (حداقل ۲۰ثانیه) و یا با الکل ۷۰ درصد ضد عفونی کنید.
۳. از صحبت‌های طنزگونه و مسخره کردن افرادی که بهداشت را به صورت کامل رعایت می‌کنند، خوداری نمایید. همه گیری این ویروس در کشور ما جدی است و همراهی همه افراد برای مقابله با آن ضروری است.
۴. در صورت سرفه یا عطسه کردن، با دستمال کاغذی دهان و بینی خود را بپوشانید و سریعا دستمال را در سطل در بسته دور بیندازید. در صورت در دسترس نبودن دستمال کاغذی حین عطسه و سرفه، دست خود را خم کنید و دهان و بینی خود را در گودی آرنج بگذارید.
۵. از افرادیکه علایم دارند (تب، سرفه و عطسه)، حداقل ۲ متر فاصله بگیرید و به آنها نزدیک نشوید.
۶. لازم است در محیط هایی که نمی‌توانید فاصله خود را از سایر افراد رعایت کنید (مثل فروشگاه‌ها)، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید.
۷.به جز مواقع اجبار از خانه بیرون نروید و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید. در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، فاصله خود را با سایر افراد حفظ کرده و از تماس با سطوح مشترک خودداری کنید.
۸. در صورت خارج شدن از خانه، کمترین لوازم مورد نیاز را همراه خود برده و مکررا دست‌های خود را با محلول‌های ضد عفونی کننده، ضد عفونی کنید.
۹. از برگزاری هر گونه مراسم و میهمانی خوداری کنید و دیدارهای فامیلی خود را نیز کنسل کنید. با وجود بی علامت بودن، شما یا سایر افراد می‌توانند ناقل این بیماری باشند.
۱۰ . هنگام بازگشت به منزل تمامی لباس های بیرون خود را خارج کرده و قبل از دست زدن به جایی مستقیما به سرویس بهداشتی رفته و دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. کلیه لوازمی که از بیرون وارد منزل می‌شوند مثل گوشی، کلید و ... را نیز باید قبل از استفاده با محلول‌های ضدعفونی، ضد عفونی کنید.
۱۱. لازم است در این ایام، از مصرف غذاهای خام خودداری کرده و غذاها را به شکل کامل پخته مصرف کنید.»

 

دیدگاه تان را بنویسید