بهترین توصیه سرالکس فرگوسن به وین رونی چه بود؟

مهاجم پیشین منچستریونایتد از بهترین توصیه‌ای که سرمربی پیشین شیاطین سرخ به او کرده بود، سخت گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  در حالی که بسیاری از طرفداران منچستریونایتد و فوتبال انگلیس، گل قیچی‌ برگردانی را که وین رونی در سال 2010 در دربی منچستر در شرایطی واقعاً دشوار وارد دروازه منچسترسیتی کرد، بهترین گل تمام دوران حرفه‌ای این مهاجم انگلیسی می‌دانند، اما خود او نظری متفاوت دارد.

رونی که بین سال‌های 2004 تا 2017 عضو منچستریونایتد بود و با 253 گل زده بهترین گلزن تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید، در یادداشتی برای روزنامه «تایمز» انگلیس نوشت: وقتی از من درباره گل مورد علاقه‌ام سؤال می‌شود، همیشه می‌گویم ضربه برگردانی که مقابل منچسترسیتی به ثمر رساندنم، اما ما در اینجا درباره مورد مهارت گلزنی، چگونگی کار تیمی، حرکت، کنترل و زمان‌بندی و گلی صحبت می‌کنیم که احتمالاً معدود افرادی آن را به یاد می‌آورند. آنهم گلی بود که در بازی با ویگان به ثمر رساندم. رافائل توپ را از سمت راست سانتر کرد و زمانبندی من برای زدن ضربه عالی بود، به طوری که دروازه‌بان شانسی برای مهارش نداشت.

وی همچنین درباره دوران کار با سرالکس فرگوسن هم اظهار داشت: بهترین توصیه‌ای که از سرالکس دریافت کردم، این بود که او به من گفت «تو خیلی سخت تلاش می‌کنی» و من در ابتدا با خودم گفتم «منظورت چیست؟ این کاری نیست که تو می‌خواهی؟»، اما من عادت داشتم در طول 90 دقیقه سخت در زمین دوندگی کنم و در 10 دقیقه پایانی بازی خسته می‌شدم. سرالکس از من می‌خواست که کمی از انرژی‌ام را نگه دارم، چون معتقد بود ممکن است تا دقیقه 90، فرگی تایم، شرایط برای به ثمر رساندن گل برتری فراهم نشود.

وی همچنین درباره توصیه‌ای از سرمربی کنونی منچستریونایتد یادآور شد: پیش از اینکه به منچستریونایتد ملحق شوم، گلزنی‌های اولگنار سولسشایر را دیده بودم که توپ را با گذر از بین پاهای مدافعان به تور دروازه‌ حریف می‌رساند که فوق‌العاده بودند. تمرینات او را در تمرین نگاه می‌کردم. یک روز به سولسشایر گفتم «چطور تشخیص می‌دهی که مدافع حریف قصد انجام چه کاری را دارد؟»، که اوله در جواب به من گفت «کار ساده‌ای است، وقتی که می‌خواهی شوت بزنی، مدافع ناخودآگاه پایش را باز می‌کند که مانع ضربه‌ات شود. این باعث می‌شود تا فضایی بین پاهایش برای گذر دادن توپ به وجود بیاید». سولسشایر در این تکنیک بی‌نظیر بود و گرفتن توپ در این شرایط دشوار می‌شد، چون دروازه‌بان در این شرایط دید نداشت. من به همین روش یک گل به جو هارت در منچسترسیتی زدم.

 

دیدگاه تان را بنویسید