توقف فعالیت بسیاری از مشاغل ساختمانی به دلیل کرونا

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به توقف فعالیت بسیاری از مشاغل ساختمانی به دلیل کرونا، گفت: علیرغم آنکه بسیاری از مشاغل و رسته شغل های بخش ساختمان از شیوع کرونا تاثیر پذیرفته اما شغلی از بین نرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ هادی ساداتی درباره مشاغل ساختمانی که تحت تاثیر کرونا آسیب دیده‌اند، گفت: اکثر شغل ها درگیر شدند و روند فعالیت‌شان کند یا متوقف شده ولی شغلی به دلیل کرونا از بین نرفته است.

وی افزود: بیشتر رسته شغل‌های بخش ساختمان از جمله گچکار، بنا، نجار، کاشیکار و جوشکار و همه گروه‌ها به دلیل گسترش کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون دچار توقف فعالیت شده‌اند و این امر موجب شد کارگران شاغل در این بخش‌ها پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان رعایت کنند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در پاسخ به این پرسش که آیا از ابتدای سال پروژه های عمرانی آغاز شده است یا نه؟ گفت: پروژه ها در حد محدود و با فشار کارگران شروع شده است، چون کارگران ساختمانی روزمزد هستند و برای امرار معاش ناچارند که سر ساختمان و پروژه ها حاضر شوند.

وی گفت: در حال حاضر به جز مشاغلی که وجود آنها در جامعه ضرورت دارد خیلی از مشاغل هنوز راکد هستند و تحرک بازار را به آن صورت شاهد نیستیم.

ساداتی به کاهش معاملات مسکن از اواخر سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: صرفنظر از شیوع کرونا، به دلیل آنکه قدرت خرید مردم کاهش یافته و نقدینگی از بازار جمع شده است با کاهش معاملات مسکن روبرو هستیم، از طرفی قیمت برخی مواد اولیه و مصالح ساختمانی هم بالا رفته که در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

به گزارش ایسنا، به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری از مشاغل و کسب و کارها آسیب دیدند. فعالیت کارگران ساختمانی نیز متاثر از این موضوع به دلیل توقف کارهای عمرانی و پروژه های ساختمانی از اسفند سال گذشته تاکنون با وقفه روبرو شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید