محققان ناسا از خانه به کاوشگر مریخ دستور حفاری دادند

محققان ناسا که به دلیل شیوع ویروس کرونا درخانه هایشان دورکاری می کنند، به کاوشگر کنجکاوی در مریخ دستور دادند منطقه ای را حفاری کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان ناسا که به دلیل شیوع ویروس کرونا از خانه به فعالیت خود ادامه می دهند، توانستند از فاصله ۱۲۵ میلیون مایلی کاوشگر کنجکاوی را به کار گیرند.

محققان آزمایشگاه JPL ناسا در کالیفرنیا با وجود آنکه نمی توانند به دفاتر کار خود بروند، با استفاده از لپ تاپ هایشان و عینک های ۳ بعدی قرمز و آبی توانستند به کاوشگر کنجکاوی دستور دهند تا در  منطقه ای از خاک مریخ به نام «ادینبورگ» حفاری کند.

سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد این گروه از محققان به طور معمول در یک اتاق از نمایشگرها، تصاویر و اطلاعات اشتراکی استفاده می کردند. اما اکنون باید با استفاده از سرویس های آنلاین و چت روم ها این کار را انجام دهند.

ناسا مقدمات کار در خانه را برای کارمندان خود از ۲۰ مارس فراهم کرد و این نخستین ماموریتی بود که از راه دور اجرا می شد. هدست، مانیتور و دیگر تجهیزات به خانه محققان فرستاده شد. 

برای  برنامه ریزی برای هر اقدام این کاوشگر، حدود ۲۰ محقق فعالیت می کنند و دستوراتی توسعه می دهند و همزمان با محققان دیگر در نقاط دیگر چت می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید