شکایت‌کشی در ماهشهر؛ هیأت فوتبال بر علیه شهرداری

مسئولان هیأت فوتبال و باشگاه شهرداری ماهشهر در خصوص حکم صادر شده از سوی فدراسیون فوتبال نظرات خود را بیان کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز اعلام کرد که باشگاه شهرداری ماهشهر موظف است ۶ میلیارد ریال بابت شکایت هیأت فوتبال این شهرستان پرداخت کند.

این خبر به جهت اینکه هیأت فوتبال، حافظ منافع تیم‌های باشگاهی شهرستان به‌شمار می‌رود، عجیب به نظر می‌آمد تا اینکه بر آن شدیم تا دلایل این اقدام را از دو طرف ماجرا جویا شویم.

بر همین اساس، رئیس هیأت فوتبال شهرستان بندر ماهشهر، عصر امروز در خصوص حکم صادر شده برای تیم فوتبال شهرداری با شکایت این هیأت، اظهار کرد: از سال ۹۷ قراردادی با شهرداری ماهشهر منعقد شد که طی آن، استادیوم شهدا برای برگزاری دیدارهای این تیم و انجام تمرینات در اختیار این باشگاه قرار گرفت.

عدم پرداخت مطالبات عوامل اجرایی، برگزاری مسابقات، توپ جمع‌کن‌ها، روابط عمومی، حراست و ..

منوچهر حیاتی ادامه داد: همچنین تأمین عوامل اجرایی، برگزاری مسابقات، توپ جمع‌کن‌ها، روابط عمومی، حراست و .. که این دستگاه از مفاد قرارداد تمکین نکرده و ما نیز، طی نامه‌ای از فدراسیون فوتبال خواهان بررسی موضوع را داشتیم که چنین حکمی از سوی فدراسیون بر علیه این باشگاه صادر شد.

وی با بیان اینکه هزینه تمامی این عوامل تا کنون پرداخت نشده است، تصریح کرد: این باشگاه در بحث ثبت قرارداد بازیکنان نیز، ۳% از این مبالغ را به هیأت استان بدهکار است که مبلغ دقیق آن را نیز نمی‌دانم و هیأت فوتبال خوزستان باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

باشگاه شهرداری ماهشهر نیز که در فصل جاری در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور داشت، در جام حذفی بنا بر نقائص این ورزشگاه نتوانست در خانه و در چارچوب جام حذفی از پرسپولیس میزبانی کند که در نهایت، این دیدار با ایجاد حواشی بسیار که منجر به محرومیت این تیم نیز شد، در آبادان برگزار شد.

مدیرعامل باشگاه شهرداری ماهشهر نیز با ابراز تعجب از حکم صادر شده توسط فدراسیون و اقدام هیأت فوتبال شهرستان در شکایت از این باشگاه، به خبرنگار فارس گفت: این حکم ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته صادر شد، اما چون با تعطیلی‌های کشور برخورد کرد، امروز به ما ابلاغ شد.

۴۴۰ میلیون بابت ۸ ماه برگزاری تمرین و مسابقه

غلامرضا قنواتی ادامه داد: فصل گذشته که تیم شهرداری در دسته اول حضور داشت، در دوره مدیریت قبلی قراردادی با هیأت فوتبال شهرستان به ثبت رسید که طی آن باشگاه موظف بود بابت هر مسابقه مبلغ ۱۵ میلیون و برای هر جلسه تمرین ۱۰ میلیون ریال به هیأت فوتبال پرداخت کند که در مدت هشت ماه جمع این مبالغ به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده بود، همچنین این قرارداد بندی گنجانده شده بود که اگر مبالغ معین شده سر موعد مقرر پرداخت نشود، ۳۰% جریمه به آن افزوده خواهد شد.

مدیریت دوره قبل در عمل انجام شده قرار گرفت و نباید چنین قراردادی امضا می‌شد، گفت: تیم شهرداری برای شهر و هیأت فوتبال یک برند و امتیاز محسوب می‌شود و هیأت فوتبالی که باید حافظ منافع باشگاه‌های شهر باشد، از این تیم شکایت می‌کند!

تا به‌حال شاهد چنین موردی نبودم و طی این مدت که با تیم به شهرهای مختلف سفر کرده‌ام، شاهد بودم که در شهرهایی مثل بوکان، بم، تالش و ... هیأت فوبتال شهرستان حمایت بی شائبه‌ای از تیم شهر خود دارند.

بازپرداخت 90 میلیون تومان از مبالغ کل

جالب اینجاست که غالب امکانات استادیوم پس و پیش از بازی، از قبیل خدمات، فضای سبز، دستگاه چمن‌زنی و ... در پنج سال اخیر توسط شهرداری تأمین می‌شود!

تاکنون از این مبلغ، بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال نیز به هیأت فوتبال پرداخت شده است، باقی مبالغ نیز طی توافقی پرداخت خواهد شد، اما نفس کار، زیبا نبود و نباید مسائل شهرستان را در محافل فرای شهرستان باز کرد و باید در داخل شهرستان حل می‌شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید