نجفی مشمول مرخصی نمی‌شود/ هم بندی نجفی به کرونا مبتلا شده است؟

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با عدم اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی توضیحاتی ارائه داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی و برخی زندانیان امنیتی از جمله نرگس محمدی گفت: این ادعا که از افرادی که در زندان و به تعبیری در بند و اندرزگاهی که نجفی حضور دارد، متبلا به کرونا هم هستند صحت ندارد. در رابطه با نجفی باید بگویم چون رأی محکومیت نجفی قطعی صادر نشده است مشمول مرخصی نمی‌شود و بعد از قطعی شدن رأی صادره در مورد ایشان نسبت به مرخصی این فرد تصمیم گرفته می‌شود و اگر رأی قطعی می‌شد چه بسا از مرخصی استفاده می‌کرد.

وی افزود: برخی از زندانیان به دلایلی که ذکر شد نتوانستند از مرخصی استفاده کنند. با این حال بیش از ۵۰ درصد زندانیان امنیتی ما مشمول مرخصی شدند. البته تصمیات ما فردی نبود که بخواهیم به فردی مرخصی بدهیم بلکه معیار و شاخص گذاشتیم.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستگیری هومن پروین معروف به سلطان سوخت گفت: این پرونده از پرونده‌های مهم است که رسیدگی شد و فرد میلیاردی به جزای نقدی محکوم شد و در اسفند بیش از سی میلیارد از جزای نقدی این محکوم صادر شد. به لحاظ اهمیت موضوع قاچاق به خصوص قاچاق سوخت دستورات لازم صادر شد. اینکه گفته می‌شود فرد دیگری به جای این فرد زندان خوابی می‌کند صحت ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید