توصیه‌هایی برای زنان باردار در دوران اپیدمی کرونا

عضو گروه مامایی و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، توصیه‌هایی برای زنان باردار در دوران اپیدمی کرونا بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ اکرم کرمی دهکردی عضو گروه مامایی و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هر خانم باردار باید برای مراقبت‌های بارداری از قبل خود را به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت معرفی کرده باشد.

 

او با اشاره به اینکه آن دست از افرادی که در ایام شیوع کرونا متوجه بارداری خود شده اند لازم است به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت جهت مراقبت‌های این دوران مراجعه کنند اضافه کرد: این افراد قبل از مراجعه به مراکز بهداشت تماس بگیرند و به گونه‌ای زمان مراجعه خود را تنظیم کنند که مرکز خلوت و ازدحام در آن کم باشد.

کرمی ادامه داد: زنان باردار در زمان مراجعه به مراکز بهداشتی جهت انجام مراقبت‌های بارداری باید ماسک بزنند و اگر ماسک ندارند با یک پارچه دو لایه دهان و دماغ خود را بپوشانند.

او با بیان اینکه برخی از زنان باردار به دلیل ترس از ابتلا به کرونا تمایلی ندارند برای مراقبت‌های بارداری مراجعه کنند، گفت: به این افراد توصیه می‌شود اگر مشکل یا علایم خطری ندارند می‌توانند مراقبت‌های خود را یک یا دو هفته به تعویق بیاندازند، اما این به منزله آن نیست که در این دوران اصلا به مرکز بهداشت مراجعه نکنند.

کرمی افزود: ممکن است پزشک برای برخی از مادران آزمایشات مختلف مثل آزمایش خون تجویز کرده باشد که حتما باید انجام شود برای این کار باز هم می‌توانند از ماما مشورت بگیرند تا وی نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی که دارای آزمایشگاه است را به آن‌ها معرفی کند، اینگونه عبور و مرور کمتری در سطح شهر خواهند داشت.

او همچنین با تأکید بر اینکه خانم‌های باردار زمانی که به منزل خود بازگشتند سعی کنند لباسی که در محیط بیرون به تن داشتند را وارد محیط زندگی خود نکنند و لباسشان را جایی قرار دهند که در معرض نور آفتاب باشد اضافه کرد: دستکش و ماسک خود را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و در سطل زباله بیاندازند و بلافاصله دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند.

کرمی ادامه داد: برخی از مادران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند و باید به پزشک متخصص مراجعه کنند، توصیه به این مادران این است که اگر مورد حادی وجود داشته باشد ماما یا پزشک مستقر در مرکز بهداشت به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد در غیر این صورت به هیچ عنوان نباید به مطب پزشکان متخصص مراجعه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید