از چهل سالگی به بعد این مواد غذایی توصیه نمی‌شوند

عبور از چهل سالگی و داشتن زندگی سالم، مستلزم رعایت برخی نکات تغذیه ای است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ فقط دو قاشق کوچک ترشی حاوی حدود 600mg سدیم است. که بیش از یک چهارم  مقدار توصیه شده روزانه است. غذاهای پر سدیم همچنین با سرطان معده ارتباط دارند...

1.شکلات سفید

در حالی که شکلات تیره حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند یک میان وعده سالم باشد، در مورد شکلات سفید نمی توان این ادعا را داشت. این ماده حاوی مقدار کمی کاکائو است و پر از خامه و شکر است. به این دلیل می تواند شریان ها را مسدود کرده و به سلامت قلب شما آسیب برساند.

مصرف شکلات سفید به طور منظم برای سلامتی مضر است و به راحتی می تواند منجر به افزایش وزن و پوسیدگی دندان شود. به عبارت ساده، یک نوار شکلات سفید 3 اونسی حاوی 458 کالری و 27.28 گرم چربی است، که 16.5 گرم آن اشباع شده است.

2. استیک گوشت نرم بدون استخوان

خوردن استیک نوعی درمان است و استیک های بدون استخوان سیار خوشمزه هستند. اگرچه حاوی پروتئین زیادی هستند اما از نظر سلامتی مفید نیستند. این استیک ها بسیار چرب هستند و این چربی می تواند به طور جدی بر سلامت قلب شما تأثیر بگذارد.

مقداری چربی بد موجود در استیک از جمله چربی اشباع و چربی ترانس است که می تواند سطح کلسترول شما را افزایش دهد. اگر می خواهید استیک بخورید، بهتر است یک برش کوچک داشته باشید که حاوی هیچ گونه چربی نباشد.

3. ترشی

ترشی می تواند اعتیاد آور باشد زیرا شیرین است و شامل مقدارزیادی نمک نیز میباشد. بیشتر مردم بر این باورند که مصرف ترشی بسیار سالم تر از خوردن یک کیسه چیپس سیب زمینی است. زیرا چربی و کالری کمتری دارد. آب نمک مورد استفاده برای خیس کردن ترشی ها با سدیم پر شده و موجب حذف بسیاری از مواد مغذی میشود.

فقط دو قاشق کوچک ترشی حاوی حدود 600mg سدیم است. که بیش از یک چهارم  مقدار توصیه شده روزانه است. غذاهای پر سدیم همچنین با سرطان معده ارتباط دارند.

4. نان سفید

نان سفید حاوی آرد بسیار فرآوری شده است و با مواد افزودنی بسته بندی می شود. این ماده غذایی از ارزش غذایی کمی برخوردار است. و فاقد فیبر کمی است. کمبود فیبر و پروتئین موجود در نان سفید باعث کند شدن هضم می شود، که منجر به افزایش سریع قند خون میشود.

در این مرحله، انسولین اضافی وارد جریان خون می شود تا قند به داخل سلولها وارد شود. افراد بالای 40 سال که باید مراقب دیابت باشند، باید از نان سفید به هر قیمتی پرهیز کرده و به جای آن باید نان های سبوس دار را مصرف کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید