بزرگترین تلسکوپ خورشیدی جهان ساخته شد

دانشمندان آکادمی علوم چین اعلام کردند که برای مشاهده بهتر و پیش بینی فعالیت خورشیدی، بزرگ‌ترین تلسکوپ خورشیدی جهان را ساخته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ دانشمندان آکادمی علوم چین اعلام کردند که برای مشاهده بهتر و پیش بینی فعالیت خورشیدی، نخستین تلسکوپ خورشیدی این کشور و بزرگترین آن در جهان را ساخته‌اند.

 

تلسکوپ بزرگ خورشیدی چین (CLST) با دیافراگم 1.8 متری توسط موسسه نوری و الکترونیک آکادمی ساخته شد؛ در بیانیه آکادمی آمده است که این تلسکوپ نخستین گروه از تصاویر با وضوح بالا از جو خورشیدی را در 10 دسامبر 2019 گرفت.

در سال‌های اخیر بسیاری از کشورها برای ساخت تلسکوپ‌های خورشیدی تلاش کرده‌اند؛ تلسکوپ‌های بزرگ خورشیدی جهان شامل یک تلسکوپ ساخته آمریکا و یک تسلکوپ دیگر که ساخته آلمان است، می‌شوند.

تصویرهای آزمایشی تلسکوپ خورشیدی DKIST ایالات متحده  در ژانویه سال ۲۰۲۰ منتشر شد؛ DKIST می‌تواند خورشید را در طول موج‌های مرئی تا فروسرخ نزدیک به قابل رویت مشاهده کند و دارای یک آینه اصلی ۴.۲۴ متری در پیکربندی خارج از محور تلسکوپ گرگوری است که دیافراگم ۴ متری روشن و بدون مانع را ارائه می‌دهد.

طبق گفته رائو چانگویی، سرپرست توسعه تلسکوپ خورشیدی چین، CLST به گروهی از سیستم‌های نوری سازگار، تشخیص میدان مغناطیسی و تشخیص میدان سرعت مجهز خواهد شد.

رائو گفت: در آینده از تلسکوپ خورشیدی برای مشاهده فعالیت خورشیدی استفاده می‌شود و داده‌های تحقیق خورشیدی و پیش بینی وضعیت هوا را ارائه می‌دهد.

ایالات متحده، ژاپن و برخی از کشورهای توسعه یافته بیش از ۱۳۰ فضاپیما برای نظارت‌ها و بازرسی‌های خورشیدی به فضا پرتاب کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید