تولید قارچ‌های رنگی برای درمان بیماری‌های عروقی و ریوی

یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی قارچ‌های صدفی رنگی با خواص درمان بیماری‌های عروقی و ریوی تولید و روانه بازار کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این شرکت از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه تولید قارچ‌های خوراکی با خواص درمانی آغاز کرد و در حال حاضر توانایی تولید حدود 4 تن در هر دوره از این نوع قارچ‌ها را دارد. رنگ موجود در این قارچ‌ها طبیعی است.

این قارچ‌های تولید شده حاوی مقادیر زیادی از پروتئین و املاح و ویتامین هستند.

محصولات فرآوری این قارچ به صورت قارچ خشک، پودر قارچ سفید و صورتی که بصورت مستقیم در غذاها استفاده می‌شود تولید شده است و خواص یک قاشق آن برابر با یک کیلو قارچ تازه است ضمن آنکه با پختن و سرخ کردن، املاح و مواد معدنی آنها از بین نمی‌رود و 78 درصد پروتئینی که قارچ صدفی دارد جذب بدن می‌شود از این رو این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت و سبزی باشد.

این محصول مشتریانی از استان‌های خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی و شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی دارد ضمن آنکه پودر قارچ و قارچ خشک این شرکت به کشور کردستان عراق صادر شده و هماهنگی‌هایی برای صادرات به ترکیه، روسیه و عراق نیز صورت گرفته است.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، قارچ‌های صورتی تولید شده سرشار از ویتامین‌های ب ۱۲ و ب۶ بوده و خواص دارویی دارند و برای سرطان کبد و مشکلات قلبی و عروقی استفاده می‌شوند و قارچ طلایی برای کسانی که ورم ریه دارند بسیار مفید است.

 

دیدگاه تان را بنویسید