لطف الهی بود که کرونا نگرفتم و سالم هستم

صالحی امیری: پیش بینی ما این است؛ المپیک 2020 لغو می شود+ ویدیو

رییس کمیته ملی المپیک گفت:‌ در هفته های آینده و به صورت آنلاین جلسه ای بین اعضای کمیته بین المللی المپیک برگزار می شود و در آن جلسه تصمیم می گیرند که این مسابقات لغو شود یا نه. طبق ارزیابی های ما این اتفاق خواهد افتاد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،‌ در شرایطی که گمانه زنی های زیادی برای لغو رقابت های المپیک به گوش می رسد رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران امروز مهمان تلفنی اخبار تلویزیونی بود. او در ابتدا ضمن مهم بودن این موضوع برای ایران گفت: «برای نخستین بار است که بعد از جنگ دوم این مسابقات دارد به تعویق می افتد. اینجا دو مسئله وجود دارد و سایر مسائل قابل حل است. اول اینکه ژاپن 12 میلیارد دلار هزینه کرده و نگران بازگشت سرمایه گذاری اش است. نکته دوم هم برمی گردد به کمیته بین المللی المپیک که تمام درآمدها و منابع‌اش از اسپانسرهای تبلیغاتی است که حدود 3 میلیارد یورو است. آن ها هم از این درآمد محروم خواهند شد اما نکته مهم این است که ما برای به تعویق افتادن المپیک تلاش زیادی کرده ایم.»

او ادامه داد: «اینجا هم دو نوع سلیقه مطرح است که مسئولان کمیته بین المللی المپیک با آن درگیر هستند. اگر بخواهند این رقابت ها در سال 2020 برگزار شود تا پایان آذر ماه وقت دارند که این کار را انجام بدهند اما اگر بخواهند در سال آینده بزگرار کنند حتما باید در  تابستان باشد چرا که اسم این مسابقات تابستانه است و باید صبر کنند تا تابستان 2021.»

رییس کمیته ملی المپیک ایران از تماس با توماس باخ(رییس بین المللی المپیک)حرف می زند و می گوید: « دو هفته قبل بود که با ایشان مذاکره کردیم و خواهان تغییر در زمان برگزاری بازی ها شدیم. اما چون کرونا در آن زمان هنوز در اروپا فراگیر نشده بود خیلی این مسئله را جدی نگرفتند. ایشان به ما گفتند شما به کارتان ادامه بدهید و اگر مشکلی بود ما آن را حل می کنیم. اما با اتفاقی که در اروپا افتاد مسیر تغییر کرد و وقتی هم که امروز کانادا و استرالیا اعلام کردند در المپیک شرکت نخواهند کرد مسئله خیلی جدی تر شد.»

صالحی امیری بر این عقیده است که طبق ارزیابی های انجام شده این بازی ها به تعویق خواهد افتاد. او با اشاره به این موضوع می گوید: «ارزیابی ما این است که این رقابت ها با تاخیر برگزار خواهد شد. الان همه اردوها تعطیل است و خیلی از رویدادها لغو شده اند. جالب است که ما تقریبا دو هفته قبل کیخا و همراهانش را از استرالیا راهی ترکیه و باکو کردیم تا در مسابقات جهانی شرکت کنند.آنها راهی فینال شدند اما دولت باکو اجازه نداد تا به دلیل کرونا فینال این رقابت ها شرکت کنند.این وضعیت را سایر رشته ها هم دارند. رصدی که ما انجام دادیم این است که در هفته های آینده و به صورت آنلاین جلسه ای بین اعضای کمیته بین المللی المپیک برگزار می شود و در آن جلسه تصمیم می گیرند که این مسابقات لغو شود یا نه. طبق ارزیابی های ما این اتفاق خواهد افتاد.»

صالحی امیری در پایان در پاسخ به این سوال که شایعه شده بود ه شما هم مبتلا به کرونا شده اید این واکنش را نشان داد: «من تا چهارشنبه هفته قبل در محل کارم بودم.این لطف الهی بود که سالم هستم و تست هم دادم.ما خادم این مردم هستیم.این خبر شایعه ای بود که یکی از خبرگزاری ها مطرح کرده بود و اصرار داشت تا اعلام کند که من کرونا دارم! بنده در حال حاضر در خانه هستم و از همین جا هم مسائل را رصد می کنم.این روزها و این لحظات برای ورزش و ورزشکاران ما مهم است. تمام قهرمان ها والمپین های ما هدف شان چیزی غیر از درخشش نیست و ما تمام تلاش مان را می کنیم تا این حق آنها در عین سلامتی از بین نرود.»

 

حجم ویدیو: 12.68M | مدت زمان ویدیو: 00:05:38 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید