استرالیا همه سینماها را تعطیل کرد

دولت فدرال استرالیا دستور داد تا همه سینماهای این کشور برای جلوگیری از گسترش کرونا بسته شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به دنبال بالارفتن درجه امنیت در استرالیا برای مقابله با ویروس کرونا، دولت این کشور همه سینماها را تعطیل کرد.

این دستور یکشنبه بعداز ظهر به وقت محلی داده شد و از امروز دوشنبه به بسته شدن سینماها منجر شد. این دستور می‌تواند تا چندین ماه به طول انجامد.

این اقدام بخشی از مجموعه اقداماتی است که به دنبال بالا رفتن اندازه خطر ابتلا به ویروس کرونا اتخاذ شده است و شامل همه مکان‌های اجتماعی می‌شود. کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها، مکان‌های ورزشی از دیگر مکان‌هایی هستند که با این دستور تعطیل شده‌اند. رستوران‌ها هم فقط می توانند خدمات بیرون‌بر ارایه کنند. مدرسه‌ها هنوز باز هستند.

تاکنون ۱۳۱۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا گزارش شده که نزدیک به نیمی از آنها در نیوساوت ولز بوده‌اند. این ایالت شامل سیدنی که مرکز صنعت فیلم استرالیا است، می‌شود. تاکنون ۷ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

در استرالیا زنجیره سینمایی «پالاس» از هفته پیش تعطیل شده بود. دیگر سینماهای زنجیره‌ای شامل «هویتس»، «دندی» و «اوِنت» به فعالیت خود ادامه داده بودند اما با کاهش ظرفیت مطابق با دستورالعمل‌های دولت فاصله تماشاگران را رعایت کرده بودند.

در این فاصله اکران فیلم‌های جدید نیز کاهش یافت که شامل هم فیلم‌های استودیوهای هالیوودی و هم فیلم‌های داخلی می‌شد. «جنگ جاری» از ویلیج رودشاو تنها عنوان فیلم جدید بود که در همین آخر هفته راهی سینماها شد.

اما ویلیج رودشاو نیز صبح دوشنبه اعلام کرد سینماهای خود را در استرالیا تعطیل می‌کند. این کمپانی همچنین پارک‌های موضوعی‌اش از جمله پارک گلد کوست کویینزلند را تعطیل کرده است.

اکران فیلم استرالیایی «باغ مخفی» نیز که قرار بود هفته پیش راهی سینماها شود، متوقف شد و نمایش این فیلم از هفته پیش لغو و به زمان دیگری موکول شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید