مردان 60 درصد قربانیان کرونا/ یک سوم مبتلایان دارای بیماری‌ زمینه‌ای

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۸۰ درصد فوتی‌های کووید ۱۹ یا دارای سنین بالای ۶۰ سال بودند و یا اینکه یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کیانوش جهانپور در تشریح آخرین آمار مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ گفت:  براساس آخرین یافته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا میانگین سنی متوفیان ۶۴ سال و میانگین سنی مبتلایان حدود ۵۹ سال بوده و از میان افراد مبتلا ۵۸.۶ درصد مردان و ۴۱.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از میان درگذشتگان نیز ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد بانوان بودند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت،  یک سوم مبتلایان سابقه بیماری‌ زمینه‌ای و یا مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن را داشتند. همچنین ۳۰ درصد درگذشتگان نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشتند.

وی تأکید کرد: ‌مطابق آمار در روزهای اخیر ۱۵.۸ درصد از مبتلایان جزو موارد شدید ابتلا به بیماری کوید ۱۹ بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ثبت اطلاعات بیش از ۳۶ میلیون نفر در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir اشاره کرد و افزود:‌ ظرف روزهای گذشته موارد مشکوکی که اطلاعات آن‌ها در این سامانه ثبت شده یا به بیمارستان ارجاع داده شده‌اند و تست این بیماری از آن‌ها گرفته شده و در حال حاضر یا جواب آن آماده شده و یا در روزهای آینده جواب تست مشخص خواهد شد. به این ترتیب بخش عمده‌ای از افزایش نسبی آمار در روزهای آینده مربوط به ثبت اطلاعات در این سامانه و بیماریابی مربوط خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: قطعا در راستای توصیه‌هاو سفارشاتی که در روزها اخیر داشتیم همه هموطنان با احترام و ارزش به سلامت دیگران از سفر و انجام دید و بازدیدها خودداری خواهند کرد. در خانه بمانیم و در خانه می‌مانیم تا بیماری کووید ۱۹ را شکست دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید