ویژگی ترسناک کروناویروس

پروفسور همه‌گیرشناس ژنتیکی در دانشگاه ایالتی نیویورک، گفت: جهش ژنتیکی در کرونا ویروس زیاد است، اگر جهش ژنتیکی‌ای در این ویروس وجود داشته باشد که باعث شود ویروس سریع‌تر از انسان به انسان منتقل شود و یا بیماری شدیدتری به وجود بیاورد، قطعا آمار مرگ‌ومیر بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رکسانا مصلحی،  پروفسور همه‌گیرشناس ژنتیکی در دانشگاه ایالتی نیویورک،  افزود: در این ویروس به شکل مرتب جهش ژنتیکی دیده می‌شود، چراکه ویروس سعی می‌کند خودش را تطابق بدهد و بتواند انسان‌های بیشتری را مبتلا کند.

او ادامه داد: جهش‌های ژنتیکی در آن وجود دارد اما ما همچنان نمی‌دانیم، جهش ژنتیکی‌ای که در این ویروس وجود دارد به بیماری‌های شدیدتر ختم می‌شود یا نه. اما از ویروس‌های دیگر قبلا به این نتیجه رسیده‌ایم که جهش‌های ژنتیکی‌ای وجود دارد که یا انتقال ویروس را سریع‌تر می‌کند و یا درصد مرگ‌ومیر آن را بالاتر می‌برد.

مصلحی توضیح داد: اگر جهش ژنتیکی جدیدی به وجود بیاید که با خودش انتقال سریع‌تری و بیماری‌های وخیم‌تری به همراه داشته باشد و در ایران این جهش ژنتیکی پا گرفته باشد، می‌توانیم آن را هم دلیلی دیگر بر آمار بالای قربانیان ایران بدانیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید