شاخص بورس در هفته پایانی سال قرمز شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۸ اسفند) به عدد ۵۱۲ هزار و ۹۰۳ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۱.۵ درصد افت را تجربه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پنج روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس هفت هزار و ۳۰۸ واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۱ اسفند) با عدد ۵۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۸ اسفند ماه) به عدد ۵۱۲ هزار و ۹۰۳ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۶۶۴ هزار و ۲۹  واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۶۵۰ هزار و ۳۴۸ واحد رسید و کاهش ۱۳ هزار و ۶۸۱ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۷۸ هزار و ۹۳۷ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۷۷ هزار و ۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۱۱۹ هزار و ۱۰۸ واحد به عدد ۱۱۷ هزار و ۸۱۴ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی‌های غیرفلزی، بیمه و بازنشسته، شیمیایی، خودروسازی و قطعات، کانی‌های فلزی، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی، رایانه، سیمان، تامین آب، برق و گاز با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

 هفته‌ ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، صنایع غذایی به جز قند و شکر، فلزات اساسی، خودرو و قطعات، شیمیایی، کانه های فلزی، مواد دارویی، سرمایه‌گذاری‌ها، فرآورده‌های نفتی، سیمان، آهک و گچ، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین شیمیایی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بانک‌ها و موسسات اعتباری، فلزات اساسی، کانه‌های فلزی، خودرو و قطعات، مواد دارویی، سرمایه گذاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، سیمان، آهک و گچ، انبوه سازی املاک و مستغلات، فرآورده‌های نفتی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه گری‌های مالی و پولی، بیمه و بازنشستگی، عرضه برق، گاز، بخار، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.​

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید