کرونا را چگونه برای کودکان توضیح بدهیم؟

یک روانشناس با بیان اینکه کودکان در معرض استرس ناشی از اخبار کرونا هستند، گفت: انجام بازی‌هایی می‌تواند به کاهش استرس کمک کند؛ نیازی نیست تمام جزئیات بیماری را به کودکان بگوییم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ دکتر مهسا ساداتی با بیان اینکه کودکان نیز درگیر اخبار و استرس بیماری کرونا هستند، اظهار داشت: کودکان باید در جریان موضوع کرونا قرار بگیرند و والدین باید به آنها اطلاعات لازم را منتقل کنند. بهتر است راهکارهای پیشگیری از کرونا را به کودکان بگوییم اما جزئیات این بیماری را به آنها نگوییم زیرا این مسئله برای آنها استرس‌زا خواهد بود.

وی افزود: تعداد فوت‌شدگان، وضعیت بیماران و شدت بیماری را به کودکان نگویید و اخبار کذب و شایعات فضای مجازی را به کودکان منتقل نکنید و در تماس‌های تلفنی خود با دیگران، درباره اخبار منفی صحبت نکنید.

ساداتی تصریح کرد: به کودکان بگویید که کرونا نیز مانند یک سرماخوردگی است با این تفاوت که میزان سرایت بیشتری نسبت به سرماخوردگی دارد و لازم است نکات بهداشتی رعایت شود.

وی درباره راهکارهایی برای کاهش اضطراب کودکان خاطرنشان کرد: انجام بازی‌هایی مانند نقطه بازی می‌تواند به کاهش استرس کمک کند؛ همچنین والدین می‌توانند با کودکانی که تمرکز کمتری دارند، جمله‌سازی را تمرین و بازی کنند.

این روانشناس در پاسخ به این سوال که "اگر کودک یا والدین بیمار شوند و والدین مجبور به جداکردن کودک در خانه شوند، باید چگونه با این کودکان برخورد شود؟" تصریح کرد: کودکان در مقابل تغییرات و چالش‌های ناگهانی آسیب‌پذیر هستند بنابراین باید در حد درک و فهم کودک، مسائل برای آنها توضیح داده شود؛ والدین در این شرایط باید از کودک بخواهند احساسات خود را بیان کند یا آن را بنویسد و نقاشی کند. اطلاعات واقعی در حد درک و فهم کودک در اختیار او قرار داده شود و درباره رفتاری که قرار است با کودک داشته باشند با او صحبت و کودک را آماده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید