قطارشهری مشهد تعطیل و فعالیت اتوبوسرانی محدود می‌شود

در جلسه امروز شورای شهر مشهد تعطیلی قطار شهری مشهد و محدودیت فعالیت اتوبوسرانی تصویب شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اعضای شورای شهر مشهد با تعطیلی همه فعالیت‌های قطار شهری از فردا ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین موافقت کردند. همچنین اعضای شورا توافق کردند فعالیت سرویس دهی اتوبوس‌ها در خطوط مختلف از دوشنبه تا چهارشنبه فقط در ساعت‌های ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۸ و ۳۰ دقیقه صبح و بعد از ظهر از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه باشد.

قرنطینه مشهد ضروری است 

محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در نشست امروز گفت: طبق تجربیات گذشته "قرنطینه" از راهکار‌های ضروری و مهم قطع زنجیره شیوع بیماری‌های همه‌گیر و وضعیت اپیدمی است لذا باید هم‌اینک برای مهار ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا از این تجربه استفاده کرد.

او افزود: یک قرن از زمان وقوع آخرین اپیدمی جهانی می‌گذرد. در جریان همه‌گیری آنفولانزای اسپانیایی حدود یک قرن پیش یک چهارم جمعیت اروپا و حدود ۲.۵ میلیون ایرانی جان باختند. در آن دوران نیز برای مقابله با اپیدمی تجربیات ارزشمندی وجود داشت که باید امروز از همان تجربیات استفاده کرد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: همچنین با شیوع وبا در ایران در دوره قاجار، امیرکبیر مرز‌ها را قرنطینه کرد. این‌ها تجربیات ۱۰۰ ساله است و تا دیرنشده باید از همین تجربیات استفاده کنیم. چینی‌ها نیز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در زمان فعلی از تجربه قرنطینه استفاده کردند.

حیدری ادامه داد:در مقایسه با ۷۲ ساعت گذشته آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در مشهد افزایش یافته است لذا نگرانی در این زمینه جدی بوده و باید متناسب با شرایط فعلی تصمیم‌گیری شود.

او گفت: در خصوص قرنطینه خانگی و در خانه ماندن نیز اطلاع‌رسانی خوبی در سطح این کلانشهر صورت گرفت، اما برخی از شهروندان نسبت به این مهم بی‌توجه هستند لذا باید ابزار‌های قدرت و حاکمیتی به کمک آیند. این خواست عمومی مردم است.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: جدا از دغدغه مدیریت شهری مشهد و استاندار خراسان رضوی، وزارت کشور و دولت باید به مدیریت عالی استان و مدیریت شهری مشهد تفویض اختیار کنند تا بتوان تصمیم‌گیری نمود. در فضای جنگ بیولوژیک باید فرمانده در میدان باشد نه اینکه برای هر اقدامی اجازه بگیرد. وظیفه ما مطالبه‌گری و رساندن پیام مردم به گوش مسوولان است. افراد در رده‌های بالای مسوولیت نیز باید تبعات تصمیمات خود را بپذیرند.

حیدری ادامه داد: قطع زنجیره انتقال ویروس عامل بیماری کرونا ضروری و این امر تنها از طریق کاهش رفت و آمد‌های مردم، ماندن شهروندان در منزل و رعایت جدی نکات بهداشتی میسر است. مدیریت این وضعیت با "خواهش‌درمانی" ممکن نیست. دیروز در بلوار وکیل‌آباد مشهد شاهد ترافیک بودیم و هنوز در پاساژ‌های تجاری این شهر جمعیت بدون ملاحظات بهداشتی حرکت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حمل و نقل عمومی نیز باید محدود، ورود اتباع خارجی در مرز‌های زمینی و هوایی متوقف و شرایط قرنطیه در مرز ایجاد شود. همچنین ورودی و خروجی مشهد از مبدا کنترل و خودرو‌ها از همان ابتدای حوزه استحفاظی استان خراسان رضوی برگردانده شوند. فعالیت اصناف و مراکز تجاری غیرضروری و نیز مراکز جاذب جمعیت هم باید متوقف شود.

حیدری از اقدامات تولیت آستان قدس رضوی در خصوص حرم مطهر رضوی قدردانی کرد و گفت: هویت همه ما به آستان قدس رضوی برمی‌گردد، همه خود را خادم مردم و زائر امام رضا (ع) می‌دانیم. تولیت آستان قدس رضوی برخوردی عالمانه و کارشناسی در خصوص مقابله با بیماری کرونا در حوزه حرم مطهر داشتند.

او افزود: اگر مردم متوجه شوند امکان تشرف به حرم رضوی را ندارند حتما سفر‌های خود را متوقف خواهند کرد. مردم حامی تصمیمات در موضوع کرونا هستند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: خدمات جاری امور شهری نظیر جمع‌آوری زباله در حال انجام است، ولی مردم نیز باید برای حفظ سلامتی پاکبانان همکاری و کمتر زباله تولید کنند. شهرداری مشهد هم ظرفیت‌ها و امکانات بهداشتی را در این خصوص پشتیبانی کند. همچنین شهردار باید برای توقف پروژه‌های عمرانی تدابیر لازم را بیاندیشد. در حوزه استقبال از بهار نیز به همین میزان که کار شده کفایت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید