تکلیف حقوق رانندگان سرویس مدارس بدنبال تعطیلات چه می‌شود؟

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت حقوق رانندگان سرویس مدارس در ماه پایانی سال و بدنبال تعطیلی مدارس، گفت: هرگونه تغییر، بازنگری و ساماندهی و تصمیمی برعهده کارگروه ماده 18 هر استان بوده و تصمیم گیری درباره پرداخت حقوق رانندگان سرویس مدارس جزو اختیارات آموزش و پرورش نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ نورعلی عباسپور درباره وضعیت پرداخت حقوق رانندگان سرویس مدارس در ماه پایانی سال به علت تعطیلات ناشی از کرونا اظهار کرد: اول آنکه اصل اساسی و تعیین کننده قرارداد میان پیمانکار و مدرسه است.

وی افزود: دوم اینکه هرگونه تغییر، بازنگری و ساماندهی و تصمیمی برعهده کارگروه ماده 18 هر استان است. در استان دوکارگروه داریم، یک کارگروه استانی که ریاست آن برعهده معاون عمرانی استاندار است. در کارگروه ماده 18 نیز نماینده آموزش و پرورش و اولیا و شهرداری حضور دارند باید وضعیت را بسنجند و طبق شرایط همان شهرستان تصمیم گیری کنند و اگر به مشکلی برخوردند کارگروه استانی ورود می‌کند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بنابراین تصمیم گیری درباره پرداخت حقوق رانندگان سرویس مدارس جزو اختیارات آموزش و پرورش نیست که بخواهد به طور مستقل ورود پیدا کند اظهار کرد: هرچند معمولا در قراردادها قید شده در مواردی که کار انجام نمی‌شود حقوقی پرداخت نشود اما اکنون در شرایط خاص قرار داریم و باید طبق شرایط امروز تصمیم گیری و یا تجدیدنظر شود. ضمن آنکه میزان و بهای مسافت طی شده و ... جزو مصوبات شورای شهر هستند.

عباسپور در ادامه درباره اقدامات انجام شده پیرامون کنترل کرونا گفت: وزارت آموزش و پرورش از تخصص و همراهی والدین در این ایام بهره‌ می برد و والدینی که می‌توانستند در تامین موادضدعفونی کننده به مدارس کمک کردند.

 عباسپور افزود: علاوه بر این سامانه‌هایی برای آموزش به والدین ایجاد و خدمات مشاوره‌ای پیرامون مدیریت استرس در برابر ویروس کرونا ارائه می‌شود. همچنین آموزش‌های مجازی مقابله با استرس نیز در حال ارائه بوده و فیلم‌ها و تصاویر آن ضبط شده است.

به گفته مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش 10 هزار مدرس در سطح کشور نیز در این زمینه فعال هستند و برای ارائه خدمات آموزشی در میان مدارس تقسیم شده‌اند و خدمات رایگانی ارائه می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید