پیشنهاداتی برای سهولت عبور از روزهای "کرونایی"

این روزها که مردم بشدت از ویروس کرونا هراس دارند، با برخی از اقدامات می‌توان جلوی اشاعه آن را گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها که مردم بشدت از ویروس کرونا هراس دارند، با برخی از اقدامات می‌توان جلوی اشاعه آن را گرفت. یکی از اقدام‌ها می‌تواند خرید اینترنتی باشد. اما خرید اینترنتی با چالش‌هایی روبه‌رو است که اگر زیرساخت آن حل شود، برای تمام اقشار جامعه دست‌یافتنی خواهد بود و مردم هم می‌توانند با کاهش رفت و آمد در سطح شهر نسبت به خرید اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند. از سویی ارائه دهندگان خدمات که بعضاً بخش خصوصی هستند، هم می‌توانند با شرایط بهتری کالاهای مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار دهند.
در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ترویج تجارت الکترونیکی وترغیب مردم برای خریدهای غیرحضوری پیشنهاداتی ارائه کرده است که نامه مکتوب آن در سایت شاتا آمده است. اولین پیشنهاد مطرح شده وزارت صمت به وزارت ارتباطات این است که پهنای باند کشور بخصوص در مورد کسب و کارهای اینترنتی(مخصوصاً در شهرهای بزرگ درگیر ویروس کرونا) بهبود و افزایش پیدا کند.
دومین نکته‌ای که در تجارت الکترونیکی مؤثر است و وزارت صمت به‌عنوان حامی تولیدکننده و توزیع‌کننده از وزیر ارتباطات خواسته، این است که برای کاهش هزینه‌های مرتبط با ارائه خدمات اینترنتی در پیامک‌های ارسالی به عموم مردم کمک شود. سومین نکته‌ای که وزارت صمت پیشنهاد داده این است استفاده از خرید اینترنتی در پیامک‌های ارسالی به عموم مردم ترویج شود. استفاده رایگان یا تخفیف ویژه از خدمات اینترنت مصرف‌کنندگان برای تعامل با کسب و کارهای اینترنتی هم چهارمین پیشنهادی بود که برای رونق کسب وکار تجارت الکترونیکی مطرح شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرده است که پیشنهادات عنوان شده با هدف حمایت از کسب و کار به منظور کاهش فشار هزینه‌ای در شرایطی که کاهش فروش و درآمد وجود دارد، بهبود زیر ساخت‌های مرتبط با فروش و توزیع کالا و خدمات و کمک به مصرف‌کنندگان جهت تأمین پایدار مواد مصرفی به صورت ایمن (ایمن از نظر ریسک ویروس کرونا) است.  همچنین در نامه وزارت صمت به وزارت ارتباطات آمده است، که مطابق با این اهداف، یکی از برنامه‌های وزارت صنعت ترویج استفاده از زیرساخت‌های تجارت الکترونیک در جهت خرید و فروش کالا و خدمات است. در حال حاضر تا حد زیادی از زیر ساخت‌ها در حد مطلوبی در کشور ایجاد شده است ولی در شرایط پیش آمده، لزوم پیگیری هر چه بیشتر از این زیر ساخت و حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه و ترغیب مصرف‌کنندگان جهت خرید اینترنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دیدگاه تان را بنویسید