گزارش جی پلاس

باقری چه کمکی می تواند به تیم ملی کند؟ / علت اصرار اسکوچیچ به حضور "آقاکریم" روی نیمکت

بعد از پافشاری فدراسیون فوتبال برای حضور کریم باقری در تیم ملی، باشگاه پرسپولیس پذیرفت این مربی فقط در زمان اردوها در کنار تیم ملی حضور داشته باشد و نه بیشتر!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ دراگان اسکوچیچ در حال تکمیل کادرفنی تیم ملی است و در کنار داشتن دو دستیار خارجی، دو دستیار ایرانی را هم برای تیمش در نظر گرفته که کریم باقری یکی از آنها شد تا به عنوان مربی ایرانی در تیم ملی ایران مشغول به کار شود.

البته هنوز قرارداد کریم باقری با فدراسیون فوتبال به ثبت نرسیده و به همین علت هم است که این موضوع قبل از اینکه از سوی فدراسیون اعلام شود، توسط مدیرعامل پرسپولیس و خود کریم اعلام شد تا شایعاتی درباره جدایی او از پرسپولیس و نحوه حضورش در تیم ملی اعلام شود. با اینکه کریم مربی تیم ملی خواهد شد، از پرسپولیس جدا نمی شود و این یک خبر مهم برای هواداران پرسپولیس است.

* نحوه فعالیت همزمان کریم در تیم ملی و پرسپولیس

نحوه حضور کریم باقری هم در تیم ملی ایران جالب است. بعد از پافشاری دراگان اسکوچیچ بر حضور این مربی در تیم ملی و اعلام نیاز به او، باقری صحبتی با این باشگاه و فدراسیون فوتبال داشت و در نهایت طرفین به توافق رسیدند که او در زمان مسابقات باشگاهی در پرسپولیس و در زمان بازی های ملی در تیم ملی حضور داشته باشد تا هر دو طرف از حضورش بهره مند شوند.

* چرا اسکوچیچ حتی به حضور نصفه و نیمه باقری هم راضی بود؟

کریم باقری به عنوان یک مربی جوان که از نظر بدنی در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد و در تمرین های تیمش همواره پا به پای بازیکنان می دود و فوتبال بازی می کند، یک لیدر خوب برای هر تیمی محسوب می شود و در این سال ها برانکو، کالدرون و گل محمدی به خوبی از این اتفاق استفاده کردند.

در واقع کریم باقری از زمان بازیگری تا دوره کنونی که مربی پرسپولیس است، همواره در این تیم حضور داشته است و فضا و جو حاکم بر این تیم را به خوبی می شناسد. او شخصیتی جنجالی ندارد و سعی می کند مسائل را از طریق راه های رسمی یعنی مدیرعامل و سرپرست تیم برطرف کند و اهل جار وجنجال در تیم نیست.

کریم باقری

ارتباط او با بازیکنان به عنوان کاپیتان تیم است و بقیه نگاهی مانند یک مربی به او ندارند؛ هر چند در کارهای فنی از برانکو، کالدرون و یحیی مسائلی را هم یاد گرفته و به خوبی در میان بازیکنان نقش لیدر را اجرا می کند.

این نقش تاثیرگذار در تیم پرسپولیس سال ها مورد توجه برانکو بود و ظاهرا با توصیه های صورت گرفته از سوی او به اسکوچیچ، اکنون این مربی کروات هم دل بسته کریم شده تا در دوران اردوها از حضورش استفاده کند و تیم پر ستاره ایران بزرگتری به نام کریم باقری را که در عین دوستی، همه از او حساب می برند، داشته باشد.

نصیحت های "آقا کریم" به بازیکنان پرسپولیس در این سال ها که بعضا با داد و فریاد و البته نه خشونتی ماندگار! هم همراه است، باعث شده بازیکنان هر چه او می گوید را قبول کنند و روی حرف این ملی پوش پرافتخار سابق، حرفی نزنند و این اتفاق در تیم ملی پرستاره ایران هم کمک حال خواهد بود.

* کریم داعیه سرمربیگری ندارد

اسکوچیچ به جزء کریم باقری، یک مربی دیگر را هم برای تیم ملی در نظر دارد که آن هم وحید هاشمیان است. هاشمیان مربی آموزش دیده در فوتبال آلمان است که خیلی ها از او به عنوان یکی از شانس های سرمربیگری تیم ملی در آینده یاد می کنند.

شاید هاشمیان در عین مربیگری و دستیاری، نیم نگاهی به نفر اول شدن در کادرفنی البته در سال های آینده داشته باشد اما درباره کریم باقری قضیه فرق می کند. او همچنان قاطعانه می گوید علاقه ای به سرمربیگری ندارد. بعد از رفتن برانکو و کالدرون هم روی این موضوع تاکید کرد و گفت در قامت مربی فعالیت خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید