چرا در این روزهای خلوت هوای تهران آلوده شده؟

​باوجود کاهش ترددها در شهر تهران در پی افزایش موارد ابتلا به کروناویروس جدید، شب یکشنبه کیفیت هوا با میانگین ۱۸۵ برای ساعاتی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت. معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران می‌گوید باوجود اینکه تردد خودروها در سطح شهر به دلیل تعطیلی‌ها کاهش یافته است، اما برخی منابع اصلی آلودگی هوا همچنان فعالند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، باوجود کاهش ترددها در شهر تهران در پی افزایش موارد ابتلا به کروناویروس جدید، شب یکشنبه کیفیت هوا با میانگین ۱۸۵ برای ساعاتی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت. معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران می‌گوید باوجود اینکه تردد خودروها در سطح شهر به دلیل تعطیلی‌ها کاهش یافته است، اما برخی منابع اصلی آلودگی هوا همچنان فعالند. اما این آلودگی تنها سهم تهران نبود، کرج، اصفهان، اراک و مشهد با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا مواجه‌بودند. دیروز سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای خبرداد که وضع تداوم آلودگی هوا در پنج استان کشور تا اواخر شب ادامه‌دارد. این شهرها روز گذشته در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و هوای ناسالم برای همه قرار خواهد گرفت.
محمد رستگاری دراین‌باره گفت: «از چهارشنبه هفته گذشته توده پرفشاری وارد هوای تهران شد و سبب شد از روز پنجشنبه (هشتم اسفند) با پایداری هوا در تهران مواجه باشیم. با وجود اینکه تردد خودروها در سطح شهر کاهش یافته است، اما برخی از منابع اصلی آلودگی هوا مانند خودروهای دیزلی همچنان در سطح شهر تردد می‌کنند که این خود می‌تواند عامل تشدید آلودگی هوا شود.»
به گفته او در زمان مواجهه با پایداری هوا حتی اگر میزان کمی آلودگی تولید شود، امکان تهویه آن وجود نخواهد داشت، به همین دلیل به تدریج کیفیت هوا کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید