پاسخ به سوالاتی درباره سهام عدالت/ ارزش سهام هر مشمول 8 برابر شده

سازمان خصوصی‌سازی در مطلبی به ابهام‌های اصلی سهام عدالت پاسخ داده و اعلام کرده که براساس آخرین اطلاعات، ارزش سهام عدالت هر مشمول حدود هشت برابر شده است. درحال حاضر بیشتر از ٤٩‌میلیون نفر ایرانی سهام دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سازمان خصوصی‌سازی در مطلبی به ابهام‌های اصلی سهام عدالت پاسخ داده و اعلام کرده که براساس آخرین اطلاعات، ارزش سهام عدالت هر مشمول حدود هشت برابر شده است. درحال حاضر بیشتر از ٤٩‌میلیون نفر ایرانی سهام دارند.
سهام عدالت چیست؟
سهام مربوط به ۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر است که براساس مصوبات هیأت‌وزیران به مشمولان سهام عدالت واگذار شده است. فهرست و اطلاعات مربوط به شرکت‌های مزبور در سامانه اینترنتی سهام عدالت درج شده است.
 آیا همه کسانی که برگه‌های سهام عدالت را دارند، سهامدار محسوب می‌شوند؟
خیر، برگه‌های سهام عدالت ملاک نیستند. اشخاصی که با در دست‌داشتن برگه‌های دعوتنامه سهام عدالت و سایر مدارک لازم تشریفات ثبت‌نام را در بازه زمانی تعیین شده (تا پایان اسفندماه ۱۳۹۴) انجام داده و مشخصات انها در سامانه سهام عدالت درج شده باشد، مشمول سهام عدالت هستند.
 ارزش سهام عدالت ما چقدر است؟
ارزش سهام عدالت کلیه مشمولان مطابق میزان اعلامی در صورتحساب مندرج در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir متفاوت بوده است.
 آیا برگه‌های سهام عدالت قابل خریدوفروش هستند؟
خیر، برگه‌های سهام عدالت فاقد هرگونه ارزشی هستند.
 چرا مبلغ سهام عدالت افراد متفاوت است؟
دلیل این تفاوت ناشی از تخفیفات اعطایی دولت به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، میزان مبالغ واریزی مشمولان بابت تتمه مبلغ بدهی و تعداد اعضای خانوار و... است. همچنین میزان سود سهام عدالت هر فرد به ارزش سهام او بستگی دارد.
 آیا امکان انتقال سهام عدالت از پدر به فرزندان یا برعکس وجود دارد؟
خیر، درحال حاضر درحالتی که هر دو در قید حیات باشند، چنین امکانی وجود ندارد.
 چگونه متوجه بشویم که سهام عدالت داریم یا خیر؟
با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir و واردکردن کدملی می‌توان اطلاعات لازم را دریافت کرد.
 شماره شبا برای سود را کجا باید ارایه بدهیم؟
مشمولان می‌بایستی با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir و ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای نسبت به ثبت شماره شبای بانکی اقدام کنند.
 شماره شبا باید مربوط به چه بانکی باشد؟
مشمولان سهام عدالت می‌توانند نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود نزد کلیه بانک‌ها و موسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام کنند.
 کسانی که تا کنون سود دریافت نکرده‌اند، چه باید بکنند؟
کلیه مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت می‌بایستی نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه اینترنتی سهام عدالت اقدام کنند.
 سهام افراد پس از فوت چه می‌شود؟
وراث متوفیان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و ارایه مدارک شناسایی و گواهی حصر وراثت می‌توانند نسبت به تسهیم و انتقال سهام بین وراث اقدام کنند.
 ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت چه وقت آغاز می‌شود؟
درحال حاضر تمام سهام قابل تخصیص به گروه‌های هدف واگذار و نهایی شده است و سهمی برای واگذاری به افراد جدید از سبد سهام عدالت امکان‌پذیر نیست.
 آیا سهام عدالت برای افرادی که تازه به دنیا آمده‌اند، تعلق می‌گیرد؟
خیر، ثبت‌نام جدید امکان‌پذیر نیست.

دیدگاه تان را بنویسید