شاهین‌طبع: از دیروز بحث درباره کرونا بود

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران‌ گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در آینده‌جوانان وارد ترکیب تیم‌ ملی شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، پس از پیروزی مقابل قطر در نشست خبری بعد از بازی گفت: در پنجره‌های مسابقات انتخابی فیبا کاپ‌، همه تیم‌ها باید بازی‌های داخل و بیرون‌ از خانه را تجربه کنند و همه تیم‌ها سعی می‌کنند از میزبانی خود ‌استفاده‌ کنند.‌ ما باید بتوانیم ‌خارج از خانه هم با اعتماد به نفس بازی‌ کنیم و نتایج خوب این‌ پنجره را تکرار کنیم.

او ادامه داد: قطر تیم خوبی است و بازی برگشت ما در مقدماتی جام‌جهانی سخت شد. قطر تیمی است که ترکیب آن خیلی تغییر می‌کند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که در خارج از خانه هم با همین توان بازی‌ کنیم.

شاهین‌طبع درمورد عملکرد نفرات جوان تیم‌ ملی مانند سینا ‌واحدی نیز گفت: به‌ نظر من جوانان ما بازیکنان با انگیزه‌ای هستند که خوب تمرین میکنند. ما باید به‌گونه‌ای عمل ‌کنیم که جوانان را در آینده وارد ترکیب تیم‌ ملی کنیم.

او ادامه داد: البته ما گاها هم اشتباهاتی داشته‌ایم، مثلا جوانانی آمده‌اند ولی انگیزه نداشته‌اند تا دوباره به باتجربه‌ها روی آوریم. به خود بازیکنان هم بستگی دارد که با انگیزه باشند. باید خود بازیکنان هم بتوانند خودشان را نشان دهند. از باشگاه‌ها هم تشکر می‌کنم که به این جوانان اجازه بازی‌ می‌دهند.

شاهین‌طبع تاکید ‌کرد: هدف ما این است که هر چه سریع‌تر برای کاپ آسیا انتخاب شویم تا بتوانیم از جوانان خود بیشتر استفاده کنیم. وقتی بسکتبال یک‌ کشور پیشرفت می‌کند باید بدانید که آن‌ها رده‌های مختلف لیگ‌های خود را مورد توجه قرار می‌دهند. اگر تنها به یک تعداد بازیکن حاضر در تیم‌ملی بسنده کنیم، وضعیت ما رفته رفته بدتر می‌شود.

او افزود: باید روی تیم‌های دوم و سوم‌ خود کار کنیم‌ که‌ نیاز به بودجه دارد، اما رشد دادن بسکتبال یک‌ کار زنجیره وار از فدراسیون تا مدرسه‌ها است. دلیل رشد ما هم در چند سال اخیر توجه به این موضوع بوده است تا در رده‌های سنی مختلف رشد ‌کنیم. رده‌های سنی زیر ۱۶ و ۲۱ سال ما باید بیشتر مورد توجه باشند تا حتی به جام جهانی هم اعزام شوند. همه خانواده بسکتبال باید دست به دست هم دهند تا رشد کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا روی تمرکز بازیکنان نیز گفت: از دیروز صبح این بحث کرونا ‌مطرح شد و کاش امروز تماشاچی‌ها هم‌ می‌آمدند.

او در مورد احتمال لغو بازی‌های لیگ‌ و تاثیر آن روی برنامه‌های تیم‌ ملی گفت: درباره این اتفاق نباید احساسی تصمیم بگیریم و همه باید با هم تصمیم گیری کنند. نباید هر استان تصمیم خاص خود را بگیرد و همه باید یک تصمیم جامع اتخاذ کنند. تا الان که تصمیم بر آن است لیگ یک مدتی بدون تماشاگر برگزار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید