رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران درخواست کرد؛

شهرداری‌ها مواد ضدعفونی کننده در اماکن عمومی در اختیار مردم قرار دهند

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران از شهرداری‌ها خواست مواد ضدعفونی کننده در اماکن عمومی مانند اتوبوس و مترو برای پیشگیری از ویروس کرونا در اختیار مردم قرار دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایرج خسرونیا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اینکه عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند، شهرداری ها ملزم به قرار دادن مواد ضدعفونی کننده برای پاکسازی دست‌ها در داخل مترو و اتوبوس هستند.

وی تاکید کرد: رعایت اصول بهداشت فردی برای پیشگیری از کرونا بسیار ضروری است، مردم حتما مرتب دست‌ها را با مواد ضدعفونی کننده یا صابون شستشو دهند، همچنین از فاصله یک متری، تماس چهره به چهره داشته و روبوسی نکنند.

خسرونیا اظهار داشت: لازم است  از رفتن به رستوران‌ها و مکان‌های عمومی خودداری کرده و دستهایتان را مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید، اگر آب و صابون ندارید از ضد عفونی کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید.

وی اضافه کرد: دهان و بینی تان را هنگام عطسه یا سرفه دیگران بپوشانید و از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری و در اجتماع  از ماسک استفاده کنید و فاصله یک متری با کسانی که علائم بیماری دارند را رعایت کرده،   هنگام سرفه یا عطسه دستمال جلوی دهان گرفته و بعد آن را در سطل زباله بیندازید و سطوحی که لمس می شود را ضدعفونی  و در مکان‌های شلوغ و حمل و نقل عمومی از لمس وسایل و سطوح عمومی بپرهیزید.

این پزشک خاطرنشان کرد: مردم اگر علائمی مانند تب و سرفه دارند به پزشک مراجعه و از خوددرمانی نکنند.

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه مردم رژیم غذایی مناسب داشته باشند، گفت: خوردن مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است زیرا بدن در مقابل ویروس کرونا کمتر دچار عوارض می شود، افراد رژیم غذایی نامناسب را نگیرند.

خسرونیا افزود: لازم است میوه هایی مانند خیار، توت فرنگی،  گوجه و غیره شسته و در داخل یخچال قرار گیرد.

بعدازظهر چهارشنبه (۳۰ بهمن) که نخستین خبر موبوط به جان باختن ۲ نفر در قم از سوی وزارت بهداشت و درمان تایید شد. مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند که با شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۸ تن رسید و این اخبار از استقرار و شیوع کرونا در کشور در طی ۲ روز حکایت دارد. در حال حاضر از جهت تلفات ویروس کرونا، چین که زادگاه این ویروس است بالاترین تلفات را دارد و بعد از آن تاکنون ایران دومین کشور است.

بنابر اعلام سازمان نظام پزشکی، دوره نهفتگی بیماری ناشی از کرونای جدید، بین ۲ تا ۱۴ روز (به‌طور معمول یک هفته) است. این بیماری اغلب با تب و سرفه و سایر علائم تنفسی بروز می‌کند. البته در این بیماری آبریزش بینی و عطسه کمتر از سایر ویروس‌های تنفسی دیده می‌شود. در موارد شدید بیماری کرونا ویروس، تنگی نفس ایجاد می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید