حرکت جنجالی بوفون مقابل یک هوادار چینی/ عکس

یک شوخی حساب نشده از جی جی بوفون، دروازه‌بان باتجریه و محبوب یوونتوس، موجی از حملات علیه او را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ جیجی بوفون، مشهورترین فوتبالیست ایتالیایی جهان، پس از آخرین مسابقه یووه در جام حذفی ایتالیا، ضمن امضای نوشته ای برای یک هوادار چینی، با شوخی درباره کرونا ویروس مرتکب یک اشتباه بزرگ شد.

دروازه بان اسطوره ای یوونتوس اما با امضا دادن به هوادار چینی کمی مشکل داشت چرا که در حین انجام این کار گفت: " اوه،اوه... شما باید مراقب باشید. کرونا! اوه..."
اوضاع اما زمانی بدتر می شود که بوفون در ادامه از هوادار چینی می پرسد: " وای! شما اهل ووهان هستید؟"


بوفون حالا علاوه بر شوخی زشت به نژادپرستی نیز متهم شده است. "من واقعا احساس شرمندگی می کنم. شما یک پسر چینی فقیر را که هوادارتان بود را تحقیر کرد." این فقط یکی هزاران پیامی است که بسیاری از کاربران چینی درباره این اتفاق نوشته اند. همچنین بسیاری از کاربران چینی با صفاتی نظیر نادان، شرم آور، مرد حقیر و غیره از بوفون یاد کرده اند.


این اتفاقات حالا با واکنش اسطوره فوتبال ایتالیا روبرو شده است. بوفون درباره شوخی جنجالی خود با خبرنگار چینی که را انجام داده بود گفت:" اگر به عقب باز می‌گشتم باز هم همان شوخی را انجام می دادم. همیشه طرفداران چینی زیادی وجود دارند اما آن شب او تنها بود و برای اینکه را احساس راحتی کند، سعی کردم با او صحبت کنم. با این وجود اگر به کسی توهین شد، عذرخواهی می‌کنم."

ناگفته نماند که کلمات این فیلم به چینی ترجمه شده است و اینکه دولت پکن همواره نسبت به هرگونه انتقاد و تمسخر شهروندان چینی بسیار حساس بوده است. این موضوع با توجه به موقعیت های این چنینی بی شماری نشان داده شده است. حالا نیز همین اتفاق رخ داده و شرکت های ایتالیایی مجبور شده اند که عذرخواهی خود را بابت این اتفاق ارائه دهند.

دیدگاه تان را بنویسید