گزارش جی پلاس/ روز نهم جشنواره فیلم فجر ۳۸

نشست خبری" دشمنان"/ درخشنده: انتهای فیلم می تواند برداشت های متفاوتی ایجاد کند/ نگاه تازه ای به سینما نیاوردم

کارگردان فیلم سینمایی «دشمنان» گفت: در این فیلم از فضای رئالیستی چندجایی دور می‌شویم. انتهای فیلم می‌تواند برداشت‌های متفاوتی را در مخاطب ایجاد کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ نشست خبری فیلم سینمایی«دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده بعد از اکران این فیلم در پردیس سینمایی ملت، برگزار شد. بنا بر این گزارش، در این مراسم علی درخشنده کارگردان دشمنان درباره اینکه فضای رئالیستی فیلم گاهی خدشه‌دار می‌شود گفت: از فضای رئالیستی چندجایی دور می‌شویم. انتهای فیلم می‌تواند برداشت‌های متفاوتی را در مخاطب ایجاد کند.

 

وی‌درباره علت عدم انتخاب بازیگر چهره در این فیلم بیان کرد: فیلم صرفا برای گیشه ساخته نشده است. انتخاب بازیگر اصلی با فکر بوده است.

 

مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم در ادامه سوال از کارگردان دشمنان گفت: رویکرد قصه به گونه‌ایست که با وجود بازیگران مطرح نیز همین فضا را پیدا می‌کرد. در پیش تولید حتی به دنبال نابازیگر بودیم. خانم افشار بازیگر بسیار کاربلدی است.

درخشنده نوع رابطه شخصیت اصلی با همسایگانش را توضیح داد و گفت: اکباتان اقشار مختلفی را در خود جای داده است. گاها همسایه های خودرا نمی‌شناسیم اما انتخاب لوکیشن اکباتان به آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد.

تهیه‌کننده فیلم درباره شکست احتمالی فیلم در گیشه بیان کرد: درخشنده دغدغه ساخت فیلمی داشت. من به آن‌ها کمک کردم. فیلم با بودجه کمی ساخته شده است. امیدوارم با الگوهای مدنظرمان بتوانیم به گیشه مورد نظر دست پیدا کنیم.

مجید برزگربا اشاره به سوالی درباره شباهت دشمنان با فیلم پرویز گفت: نویسنده فیلم نامه ما یکی از نویسندگان فیلم پرویز بوده و خودش سال‌ها در اکباتان زندگی کرده است. اینکه شباهتی با پرویز داشته باشد را نمی‌دانم. فیلم نامه را دوست داشتم و آن را ساختیم.

درخشنده دراینباره افزود: ممکن است به صورت ناخودآگاه از پرویز تاثیر گرفته باشم. پس از تماشای پرویز گفتم دوست دارم با کارگردان این فیلم همکاری کنم.

کارگردان دشمنان درباره نحوه انتخاب بازیگران گفت: سعید آرمند را از قبل می‌شناختم و تیپ‌اش را دوست دارم. ایشان خودش مدرس بازیگری است. سینوهه دانشمند کاراکتر عجیب و غریبی را برایم بازی کرده است. احساسم این بود کسی این نقش را بازی کند که درک درستی از فیلم داشته باشد.

سینوهه دانشمند بازیگر دشمنان درباره حضورش دراین فیلم گفت: خیلی خوب است که اینجا باهم‌هستیم. بعد از «احتمال باران اسیدی» فهمیدم چقدر تاریخ و علوم انسانی مهم است. همیشه آرزوی بازی در نقش کاراکتری مثل کامران را بازی کنم. کامران یک فرد تنهاست که دوست ندارد تنها باشد.

بهروز بادروج فیلمبردار فیلم بیان کرد: مساله فیلم فقدان است. فقدان می‌تواند باعث جدایی شما از دلبستگی‌های دیگر شود. چیزی که برای ما مهم بود فضای سرد فیلم نامه بود. باید کاری می‌کردیم که بیننده با ما همراه شود. سعی کردیم به سمت رنگ کرم و قهوه‌ای پیش برویم.

علی درخشنده با اشاره به سوالی درباره نگاه او در سینما گفت: نگاه تازه‌ای به سینما نیاورده‌ام. اصولا این اتفاق بسیار سخت است. دغدغه‌ای درباره تنهایی و اعتیاد وجود داشت. سعی کردیم به سمت آن برویم.

 

دیدگاه تان را بنویسید